Vadonatúj akkumulátor, szupergyors töltés és hatalmas hatótáv – szól a japán gyártó ígérete.
A Fortune Global 500-as listája szerint a világ jelenlegi legnagyobb autógyártója a Toyota. A japán vállalat évtizedek óta komoly figyelmet szentel a környezettudatos autózásnak, elég csak a hibrid és plugin hibrid változatokban készülő Priusokra gondolni.
A Toyota egészen a közelmúltig nem látott fantáziát a tisztán elektromos meghajtású autókban, melyek helyett az említett hibrid, illetve üzemanyagcellás személyautókat favorizálta. Tavaly azonban bejelentette, hogy a piaci igényeknek megfelelően belevág a villanyautós fejlesztésekbe.
A Chunichi Shimbun című japán napilap értesülései szerint a Toyota várhatóan 2022-ben dobja majd piacra első elektromos autóját, mely első körben előreláthatólag csak Japánban lesz kapható. Ebben a négykerekűben állítólag már nem normál lítium-ion, hanem úgynevezett szilárdtest akkumulátor fog helyet kapni, mely egyrészt néhány perc alatt feltölthető, másrészt pedig minden korábbinál nagyobb az energiasűrűsége. Utóbbinak köszönhetően értelemszerűen a hatótávval sem lesznek gondok.
A szilárdtest akkumulátor további előnye, hogy sokkal biztonságosabb a jelenleg széles körben használatos aksiknál. Iparági források szerint jelenleg a Hyundai jár a legelőrébb a szilárd elektródás akkumulátorok fejlesztésében, mely dél-koreai vállalat állítólag már meg is kezdte ezen új aksik első próbagyártását.
A Hyundai kínálatában jelenleg fellelhető Ioniq egyébként a világ első olyan autója, mely hibrid, plugin hibrid és teljesen elektromos változatban egyaránt kapható.
Forrás: hvg.hu | Kép: Toyota
A Fortune Global 500-as listája szerint a világ jelenlegi legnagyobb autógyártója a Toyota. A japán vállalat évtizedek óta komoly figyelmet szentel a környezettudatos autózásnak, elég csak a hibrid és plugin hibrid változatokban készülő Priusokra gondolni.
A Toyota egészen a közelmúltig nem látott fantáziát a tisztán elektromos meghajtású autókban, melyek helyett az említett hibrid, illetve üzemanyagcellás személyautókat favorizálta. Tavaly azonban bejelentette, hogy a piaci igényeknek megfelelően belevág a villanyautós fejlesztésekbe.
A Chunichi Shimbun című japán napilap értesülései szerint a Toyota várhatóan 2022-ben dobja majd piacra első elektromos autóját, mely első körben előreláthatólag csak Japánban lesz kapható. Ebben a négykerekűben állítólag már nem normál lítium-ion, hanem úgynevezett szilárdtest akkumulátor fog helyet kapni, mely egyrészt néhány perc alatt feltölthető, másrészt pedig minden korábbinál nagyobb az energiasűrűsége. Utóbbinak köszönhetően értelemszerűen a hatótávval sem lesznek gondok.
A szilárdtest akkumulátor további előnye, hogy sokkal biztonságosabb a jelenleg széles körben használatos aksiknál. Iparági források szerint jelenleg a Hyundai jár a legelőrébb a szilárd elektródás akkumulátorok fejlesztésében, mely dél-koreai vállalat állítólag már meg is kezdte ezen új aksik első próbagyártását.
A Hyundai kínálatában jelenleg fellelhető Ioniq egyébként a világ első olyan autója, mely hibrid, plugin hibrid és teljesen elektromos változatban egyaránt kapható.