A nagy bejelentések időszakát éli a Forma-1, ami röviddel a 2021-es technikai, sport és pénzügyi szabályzat kihirdetése után november 12-én közölte, hogy 2030-ra karbonsemlegessé tennék a sorozatot, sőt, a terv szerint 2030-ban már karbonsemleges, vagyis szénkibocsátás nélkül működő, hibrid belső égésű motor lesz jelen a sorozatban.
A Forma-1 történetének első fenntarthatósági terve azt célozza meg, hogy a sorozat 2030-ra a lehető legkisebbre csökkentse ökológiai lábnyomát. Ennek első nagy állomása már 2025-ben el is jöhet, a cél ugyanis, hogy addigra minden nagydíj teljes mértékben fenntarthatóvá váljon.
Ez egyébként nem lesz könnyű, a 2019-es szezonra vonatkozó becslés szerint 256 551 tonna a Forma-1 teljes szén-dioxid-kibocsátása az autókkal, utazással, és a csapatok létesítményeivel együtt.
„Tisztában vagyunk azzal, hogy világszerte minden szervezetnek fontos szerepet kell játszania ennek a globális problémának a kezelésében” – nyilatkozta az F1-et irányító Chase Carey. „A Forma-1-es közösség tagjainak innovatív hozzáállását, tehetségét és szenvedélyét kihasználva azt reméljük, hogy jelentős pozitív hatást tudunk gyakorolni a környezetünkre”.
Carey szerint a Forma-1-ben most használt V6-os hibridmotorok a világ leghatékonyabb erőforrásai, meg a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználásával képesek a lehető legnagyobb teljesítményre, a fenntarthatóságban viszont még van hova fejlődniük.
A fenntarthatósági terv többi fő pillére között szerepel a környezetvédelmi szempontból hatékony logisztika, a teljes mértékben újrahasznosított energiát felhasználó irodák, létesítmények és gyárak. Emellett terv szerint minden F1-rendezvényen keletkező hulladékot újrahasznosítanak majd, és betiltják az egyszer használatos műanyagokat.
A mostani nagy bejelentést már megelőlegezte a 2021-es szabálymódosítás terve, amiben szerepel, hogy évről évre növelik az üzemanyagok előállításához használt bioüzemanyag mennyiségét, 2021-ben 20%-os aránnyal kezdve.