Mára a szennyvízkezelés energiahatékonysága is rendkívül fontossá vált, hiszen nagymértékben befolyásolja a gazdaságosságot. A búvárszivattyúk hatékonyságának további növelése érdekében az erre a technológiára szakosodott HOMA Pumpenfabrik GmbH áttervezte egységeinek a motorját és hidraulikáját.
Ezáltal nem csupán a motor hatékonysága nőtt meg, hanem – a permanens motorhűtésnek köszönhetően – az új EffTec sorozat valamennyi típusa víz alatt és szárazon is működtethetővé vált. Ez számos olyan figyelési képességet tesz lehetővé, amelyek már a legkisebb motoroknál is implementálhatók. A hidraulika mechanikus optimalizálásával a szivattyúk már nem csak a nagy hatékonyságukkal, hanem a különösen egyenletes járásukkal is kiemelkednek, tovább növelve a termékek már egyébként is nagyon robusztus élettartamát.
"Egy búvárszivattyúnak minden komponensével – a motorral és a hidraulikával együtt – hatékonyan kell működnie annak érdekében, hogy elérje a lehető legnagyobb átfogó hatékonyságot és legalacsonyabb energiafogyasztást" – fejti ki Martin Senkowski, a HOMA tervezési és fejlesztési vezetője. A vállalat rendelkezik a megfelelő alapképességgel, ezért először egy új koncepciót dolgozott ki, így a motor mostantól vízben és szárazon is egyaránt installálható. Ez egy új, perma-
nens motorhűtés, a PermaCool rendszer által vált lehetségessé. Ráadásul az új motorgenerációval testreszabottabb megoldásokkal elégíthetjük ki az ügyfelek egyedi igényeit – magyarázta, hozzáfűzve: az egységek tervezése közben egyebek között nagy jelentőséget tulajdonítottunk annak a ténynek is, hogy az összes szabványos figyelőeszköz még a kisebb motorok esetében is megvalósítható.
Ugyanakkor az új tervezésnek köszönhetően a hűtőköpenyt nem tömítik el a szilárd anyagok, ami nagyfokú működési megbízhatóságot eredményez. Ezt tovább fokozza a mechanikailag robusztus felépítés és a tekercselés alacsony hőmérséklete, ami alacsonyabb hőterheléshez és ezáltal hosszabb élettartamhoz vezet. A motorok hatékonysága nagymértékben javítható volt; az EffTec sorozat modelljei ezért megfelelnek a Prémium hatásfok IE 3 osztályának.
Az átfogó hatékonyság elérése érdekében a motorral együtt a hidraulikán is változások történtek: különösen a centrifugál szivattyú alapvető komponensei – a járókerék és a szivattyúház – lettek teljesen átalakítva. "A szennyvíz összetétele jelentősen megváltozott az elmúlt években; egyre több szilárd anyagot és egyre kevesebb vizet tartalmaz. Ezért olyan szivattyúra van szükség, amely ilyen feltételek közepette is megbízhatóan működik" – mondja Senkowski. Az új széria tehát kizárólag zárt, egycsatornás járókereket használ, nagy gömbcsapokkal a szilárd anyagok szabad átjárása érdekében.
Annak érdekében, hogy megvalósíthassa ezen komponensek műszakilag bonyolult optimalizálását, a HOMA a több évtizedes tapasztalataihoz nyúlt vissza, és ezeket korszerű áramlástani szimulációs szoftverrel kombinálta. Így képes volt jelentősen növelni az egycsatornás járókerekek hatékonyságát, a dugulás alacsony kockázatának biztosításával. Ráadásul a hidraulika mechanikai átalakítása lehetővé tette az EffTec sorozat számára a nagyfokú egyenletes járást, így az összes komponens terhelésének minimalizálását.
Forrás: ZIP Magazin | Kép: Valesek Szivattyútechnika
Ezáltal nem csupán a motor hatékonysága nőtt meg, hanem – a permanens motorhűtésnek köszönhetően – az új EffTec sorozat valamennyi típusa víz alatt és szárazon is működtethetővé vált. Ez számos olyan figyelési képességet tesz lehetővé, amelyek már a legkisebb motoroknál is implementálhatók. A hidraulika mechanikus optimalizálásával a szivattyúk már nem csak a nagy hatékonyságukkal, hanem a különösen egyenletes járásukkal is kiemelkednek, tovább növelve a termékek már egyébként is nagyon robusztus élettartamát.
"Egy búvárszivattyúnak minden komponensével – a motorral és a hidraulikával együtt – hatékonyan kell működnie annak érdekében, hogy elérje a lehető legnagyobb átfogó hatékonyságot és legalacsonyabb energiafogyasztást" – fejti ki Martin Senkowski, a HOMA tervezési és fejlesztési vezetője. A vállalat rendelkezik a megfelelő alapképességgel, ezért először egy új koncepciót dolgozott ki, így a motor mostantól vízben és szárazon is egyaránt installálható. Ez egy új, perma-
nens motorhűtés, a PermaCool rendszer által vált lehetségessé. Ráadásul az új motorgenerációval testreszabottabb megoldásokkal elégíthetjük ki az ügyfelek egyedi igényeit – magyarázta, hozzáfűzve: az egységek tervezése közben egyebek között nagy jelentőséget tulajdonítottunk annak a ténynek is, hogy az összes szabványos figyelőeszköz még a kisebb motorok esetében is megvalósítható.
Ugyanakkor az új tervezésnek köszönhetően a hűtőköpenyt nem tömítik el a szilárd anyagok, ami nagyfokú működési megbízhatóságot eredményez. Ezt tovább fokozza a mechanikailag robusztus felépítés és a tekercselés alacsony hőmérséklete, ami alacsonyabb hőterheléshez és ezáltal hosszabb élettartamhoz vezet. A motorok hatékonysága nagymértékben javítható volt; az EffTec sorozat modelljei ezért megfelelnek a Prémium hatásfok IE 3 osztályának.
Az átfogó hatékonyság elérése érdekében a motorral együtt a hidraulikán is változások történtek: különösen a centrifugál szivattyú alapvető komponensei – a járókerék és a szivattyúház – lettek teljesen átalakítva. "A szennyvíz összetétele jelentősen megváltozott az elmúlt években; egyre több szilárd anyagot és egyre kevesebb vizet tartalmaz. Ezért olyan szivattyúra van szükség, amely ilyen feltételek közepette is megbízhatóan működik" – mondja Senkowski. Az új széria tehát kizárólag zárt, egycsatornás járókereket használ, nagy gömbcsapokkal a szilárd anyagok szabad átjárása érdekében.
Annak érdekében, hogy megvalósíthassa ezen komponensek műszakilag bonyolult optimalizálását, a HOMA a több évtizedes tapasztalataihoz nyúlt vissza, és ezeket korszerű áramlástani szimulációs szoftverrel kombinálta. Így képes volt jelentősen növelni az egycsatornás járókerekek hatékonyságát, a dugulás alacsony kockázatának biztosításával. Ráadásul a hidraulika mechanikai átalakítása lehetővé tette az EffTec sorozat számára a nagyfokú egyenletes járást, így az összes komponens terhelésének minimalizálását.