Ez alkalommal az új Pantone-szín, a Classic Blue inspirálta a WWF Magyarország aktuális kampányát, amely a globális levegőszennyezésre irányítja a figyelmet. Az ötletért és kommunikációért a White Rabbit reklámügynökség felel.
2019-ben az élő korallban látta meg az év színét a Pantone Színintézet, melynek apropóján a WWF Magyarország a korallzátonyok pusztulására és ezáltal az ökoszisztémánkat fenyegető veszélyekre hívta fel a figyelmet.
Múlt héten a Pantone előrukkolt a 2020-as esztendő színével. Leatrice Eiseman, a Pantone Színintézet igazgatója szerint a Classic Blue „határtalan kéksége a hatalmas és végtelen esti égboltot idézi”, és arra ösztönöz, hogy „tudatosabban gondolkodjunk, tágítsuk jobban a perspektívánkat, és utat nyissunk a párbeszéd, a kommunikáció felé.”
Ám ez a színválasztás újabb lehetőséget kínál a WWF Magyarország számára, hogy az élő korallhoz hasonlóan egy égető, egész környezetünket érintő veszélyre, a légszennyezés problémájára hívja fel a figyelmet.
„A légszennyezés mára drasztikus méreteket öltött. A mérgezés áthatja és sötétre festi a minket körülvevő környezetet. A Pantone Classic Blue színe újra felhívja a figyelmet ökoszisztémánk törékenységére; arra, hogy a színek mögött egy még élő, lélegző és rendkívül összetett természet rejtőzik, melynek megóvása mindannyiunk alapvető kötelessége” – mondta Klacsán Csaba, a WWF Magyarország kommunikációs vezetője.
A #SaveClassicBlue nem csupán „meghekkeli” a Pantone által közzétett Év Színét – és mindenképp több, mint a #KeepLivingCoral kampány közvetlen folytatása. A #SaveClassicBlue ugyanis elindít egy mozgalmat, és arra inspirál mindenkit, hogy a saját eszközeivel, a saját kreatív módján tegyen a légszennyezés ellen. Vagyis a kampány a szimpla „történetmesélés” (storytelling) helyett a „történetmegosztás” (storysharing) technikáját alkalmazza. Így próbál minél több embert megszólítani és arra buzdítani, hogy vegyenek részt a klímavédelemért, az egészséges ökoszisztémáért folytatott harcban.
Ebben a küzdelemben a WWF Magyarország példát is mutat: a kampány poszterei ugyanis olyan anyagokból készültek, melyek képesek megkötni és semlegesíteni a levegőben található szennyeződéseket. Ezek a poszterek tehát nem csupán az üzenetátadás passzív felületeként funkcionálnak, hanem olyan technológiát alkalmaznak, melynek segítségével aktívan tesznek róla, hogy a szürke ismét kék legyen.
A WWF Magyarország által indított mozgalom a (hashtag) SaveClassicBlue címkével terjed a közösségi média digitális terében.