A jövőben az olasz iskolákban minden évfolyamon tanítani fogják a klímaváltozást és a fenntarthatóságot, jelentette be Lorenzo Fioramonti oktatási miniszter, aki szerint ezzel Olaszország a környezetoktatás élvonalába kerül majd a világban.
Fioramonti tájékoztatása szerint a klímaváltozást az alsóbb évfolyamokon az állampolgári ismeretek részeként tanítják majd, a felsőbb évfolyamokon pedig minden, a témához kapcsolódó tantárgy oktatásának részévé teszik, így “trójai falóként” minden tantárgy részévé válhat. A miniszter döntését üdvözölték a környezetvédők, bár mint azt a legnagyobb olasz környezetvédő csoport, a Legambiente alelnöke, Edoardo Zanchini megjegyezte, jó volna, ha a klímaváltozás miatti felelősséget nem a felnövekvő generációnak passzolnák át. "A tudomány álláspontja szerint a következő tíz év a döntő, nem várhatunk a következő generációra” – mondta a The New York Times-nak
Fioramonti tervei szerint 2020 szeptemberétől évi 33 órában oktatják majd a klímaváltozást és a fenntarthatóságot. Ezt pilot-programnak szánja, hosszabb távú tervei szerint az ENSZ klímaváltozási tervei az alaptanterv részévé válhatnak. Ennek részeként a diákok a földrajzoktatás részeként a jövőben azt tanulmányozhatják majd, hogy milyen hatással volt az ember a világ különböző pontjain. Tervei szerint a tananyagot a klímatudomány nagyágyúi, például a Harvard Nemzetközi Fejlesztési Intézetét vezető Jeffrey D. Sachs, vagy az oxfordi Környezetváltozási Intézet tudósa, Kate Raworth auditálhatnák, a tanárok képzése pedig már januárban megkezdődhet.
A tervek szerint az alsó tagozatosok “a tündérmese-modellben” tanulhatnának arról, hogy különböző kultúrák hogyan viszonyulnak a környezethez. A felső tagozatosoknak már technikai ismereteket is tanítanának, a középiskolások pedig mélységében tanulmányozhatnák az ENSZ klímaváltozással kapcsolatos terveit.