Egy berlini étteremben tíz napig tesztelte a McDonald’s azokat a megoldásokat, amelyekkel szinte megszüntetheti a műanyag használatát. A gyorskiszolgáló lánc német környezetvédelmi vezére a Der Tagesspiegelnek adott interjúban azt mondta, amikor a tesztidőszak után az éttermi dolgozókkal beszélt, nagyon meglepődött, hogy mennyire elégedett volt mindenki, és milyen könnyen ment a műanyagok kiváltása.
A hamburgereket kizárólag olyan papírdobozokban adták, amelyek alapanyaga közel fele részben zöld hulladék volt, a ketchupos kis dobozokat ehető, gofriszerű tésztába rakták. A McDonald’s sosem állította, hogy a műanyagok csökkentése könnyű lenne a számára, és a teszt utáni interjúban is őszinte maradt.
Egy pillanatig sem tagadta a cég vezetője azt, hogy a kísérletezésre azért van szükség, mert az Európai Unió az egyszer használatos műanyagok tiltása, fokozatos kivezetése mellett döntött, és a cég el akarja kerülni a súlyos büntetéseket.
"Természetesen nem teszünk úgy, mintha mi lennénk a világ megmentői" – mondta Holger Beeck. Azt azonban tartja, hogy időben, azaz elég korán reagált a cég ahhoz, hogy a tesztek után lássa, milyen irányba kell lépnie. Annál is inkább, mert a berlini próba a vendégek fantáziáját is megmozgatta, az átlagosnál jóval több visszajelzést adtak a fogyasztók, és nagyon tetszett nekik a műanyagok kiváltása.
Egyértelmű, hogy a poharaknál a műanyagot a karton fogja felváltani, a szívószálak pedig eltűnnek a kínálatból. A papíralapú szívószálakkal még kísérleteznek, a hamburgerek szinte biztosan zöld hulladék alapú papírba kerülnek, és meglepő módon a saláták is papírtálcába juthatnak, mert a berlini tesztben ezt is váratlanul jól fogadták a vevők.
A McFlurry poharas fagylaltokhoz adott fa kiskanalak azonban nem jöttek be, ezen még dolgoznia kell a láncnak.