A francia csalás elleni hivatal azzal vádolja a Peugeot Citroen (PSA) autógyárat, hogy közel 2 millió olyan gépjárművet adott el, amelyek a kibocsátási értékek manipulálására lehetőséget adó szoftverrel üzemelő motorral rendelkeznek – írta szeptember 8-án, péntek délután megjelent számában az MTI szerint a Le Monde egy, az ügyészséghez eljuttatott jelentésre hivatkozva.
A hivatal megítélése szerint a PSA “csaló beruházási gazdasági modellt” indított azzal, hogy olyan szoftvert telepített a motorokba, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem, ahelyett, hogy “tisztességes módon fejlesztette volna a szabályozásnak megfelelő motort, a környezetszennyezés megelőzése érdekében hatékonyabb technológiákkal”.
A párizsi tőzsdén a PSA mutatói azonnal csökkenésnek indultak, délig 3,8 pontot veszítettek.
A PSA szóvivője cáfolt minden “csalásra irányuló stratégiát”, és azt mondta, hogy az autógyár megerősíti technológiai döntéseinek érvényességét. Hozzátette, hogy a csoport “nem látta el csaló szoftverekkel” a járműveit, utalva a Volkswagen két évvel ezelőtti emissziós botrányára.
Forrás: Zoom.hu | Kép: CarWow
A hivatal megítélése szerint a PSA “csaló beruházási gazdasági modellt” indított azzal, hogy olyan szoftvert telepített a motorokba, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem, ahelyett, hogy “tisztességes módon fejlesztette volna a szabályozásnak megfelelő motort, a környezetszennyezés megelőzése érdekében hatékonyabb technológiákkal”.
A párizsi tőzsdén a PSA mutatói azonnal csökkenésnek indultak, délig 3,8 pontot veszítettek.
A PSA szóvivője cáfolt minden “csalásra irányuló stratégiát”, és azt mondta, hogy az autógyár megerősíti technológiai döntéseinek érvényességét. Hozzátette, hogy a csoport “nem látta el csaló szoftverekkel” a járműveit, utalva a Volkswagen két évvel ezelőtti emissziós botrányára.