Egy 2015-ben forgalomba helyezett Tesla Model S a Tesloop gondozásában közel félmillió kilométert tett meg két év alatt. A cég most elárulta, hogy az üzemeltetés során mekkora költséget jelentett számukra az elektromos luxus-szedán, ha igazat mondanak, az egészen sokkoló.
A Tesloop nagy távolságú utakon fuvarozza ügyfeleit Amerikában, ennek tudható be az, hogy a társaság Model S járműve közel 30 000 kilométert tesz meg havonta, ezért tökéletes esettanulmányt nyújt a Teslák működéséről és fenntartásáról.
Közel félmillió kilométer hallatán egy átlagos flottamenedzser arcáról eltűnne a mosoly, főleg ha belegondol az üzemeltetési költségekbe, nem így a Tesla Model S esetében.
A Tesloop autóját csak "eHawk"-nak hívják, amelyre 482 ezer kilométer alatt összességében csupán 10 492 dollárt kellett költeni, beleértve az üzemanyag- és egyéb költségeket.
A fenntartási költségek 6900 dollárt tettek ki, a maradék közel 3500 dollárt egy egyszeri extra költség okozta, a fényszórókat kellett cserélni, mert a tulajdonos mélyebb vízbe hajtott. Ezen kívül egyedi elbírálást követően a Tesla kicserélte az akkumulátort 320 000 kilométer megtétele után, a szerviz költsége pedig a Teslát terhelte. Azt azért érdemes megjegyezni, hogyha ki kellett volna fizetni az akkumulátort, az jelentősen megdobta volna a költségeket.
Összességében tehát a 10 492 dolláros fenntartási költség alacsonynak hangzik és valóban az, főleg ebben a kategóriában. A Tesloop számításai szerint egy Mercedes S osztály fenntartása a kötelező szervizekkel és az üzemanyagköltséggel 86 000 dollárt tenne ki (52 000 dollár szervizköltség és 34 000 dollár üzemanyagköltség), mindez a saját 112 napos használati ciklusukra vetítve jött ki.
A Tesloop alapítója Haydn Sonnad kifejezetten elégedett az eddigi tapasztalatokkal és úgy érzi, hogy busásan megtérült a Teslába vetett bizalom. Az elmúlt két évben azt látták, hogy miközben közel 60 000 dollárt takarítottak meg a fenntartási- és üzemanyagköltségeken, addig a legnagyobb pozitív hozadéknak azt érzi, hogy a Model S további közel másfél millió kilométert tehet meg a következő hat évben a Tesla garanciáját élvezve, szemben egy normális járművel, amely félmillió kilométer után már élettartama végéhez közeledne. Mindez azt bizonyítja, hogy jóval nagyobb megtérüléssel és hosszabb élettartammal lehet számolni, nem beszélve az önvezető funkcióról.
A vállalat egyébként komoly befektetői bizalmat élvez, a részvények árfolyama idén 63 százalékot emelkedett, az elmúlt öt évben pedig közel 1200 százalékot.
Forrás: Portfolio | Kép: Extreme Tech
A Tesloop nagy távolságú utakon fuvarozza ügyfeleit Amerikában, ennek tudható be az, hogy a társaság Model S járműve közel 30 000 kilométert tesz meg havonta, ezért tökéletes esettanulmányt nyújt a Teslák működéséről és fenntartásáról.
Közel félmillió kilométer hallatán egy átlagos flottamenedzser arcáról eltűnne a mosoly, főleg ha belegondol az üzemeltetési költségekbe, nem így a Tesla Model S esetében.
A Tesloop autóját csak "eHawk"-nak hívják, amelyre 482 ezer kilométer alatt összességében csupán 10 492 dollárt kellett költeni, beleértve az üzemanyag- és egyéb költségeket.
A fenntartási költségek 6900 dollárt tettek ki, a maradék közel 3500 dollárt egy egyszeri extra költség okozta, a fényszórókat kellett cserélni, mert a tulajdonos mélyebb vízbe hajtott. Ezen kívül egyedi elbírálást követően a Tesla kicserélte az akkumulátort 320 000 kilométer megtétele után, a szerviz költsége pedig a Teslát terhelte. Azt azért érdemes megjegyezni, hogyha ki kellett volna fizetni az akkumulátort, az jelentősen megdobta volna a költségeket.
Összességében tehát a 10 492 dolláros fenntartási költség alacsonynak hangzik és valóban az, főleg ebben a kategóriában. A Tesloop számításai szerint egy Mercedes S osztály fenntartása a kötelező szervizekkel és az üzemanyagköltséggel 86 000 dollárt tenne ki (52 000 dollár szervizköltség és 34 000 dollár üzemanyagköltség), mindez a saját 112 napos használati ciklusukra vetítve jött ki.
A Tesloop alapítója Haydn Sonnad kifejezetten elégedett az eddigi tapasztalatokkal és úgy érzi, hogy busásan megtérült a Teslába vetett bizalom. Az elmúlt két évben azt látták, hogy miközben közel 60 000 dollárt takarítottak meg a fenntartási- és üzemanyagköltségeken, addig a legnagyobb pozitív hozadéknak azt érzi, hogy a Model S további közel másfél millió kilométert tehet meg a következő hat évben a Tesla garanciáját élvezve, szemben egy normális járművel, amely félmillió kilométer után már élettartama végéhez közeledne. Mindez azt bizonyítja, hogy jóval nagyobb megtérüléssel és hosszabb élettartammal lehet számolni, nem beszélve az önvezető funkcióról.
A vállalat egyébként komoly befektetői bizalmat élvez, a részvények árfolyama idén 63 százalékot emelkedett, az elmúlt öt évben pedig közel 1200 százalékot.