Tovább bővíti elektromos járműparkját a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien. Az első 12 méter hosszú villanybusz 2018 végétől közlekedik, az összes járművet 2019-ben helyezik forgalomba. Bécs már 2013 óta használ elektromos buszokat a légszennyezés visszaszorítása érdekében.
A bécsi tömegközlekedési vállalat járműparkja 85 százalékban már ma is környezetkímélő elektromos járművekből áll. Az osztrák főváros most pedig újabb lépést tesz a teljes körű elektromobilitás felé. A két belvárosi vonalon már majdnem öt éve kizárólag elektromos kisbuszokkal találkozhatunk.a csere azonban folytatódik, 2019-től több hosszabb járaton is elektromos buszok közlekednek majd.
Ezúttal azonban a 7 méteres kisbuszok helyett már 12 méteres szóló nagy buszokat rendelt a bécsi közlekedési vállalat. Az európai közbeszerzési pályázatot újra a Rampini buszgyártó nyerte , tőlük származnak a belvárosban futó kisebb elektromos buszok is .
Az olasz cég most összesen 7 darab 12,1 méter hosszú, klímaberendezéssel felszerelt és 28 ülő – illetve 35 álló hellyel rendelkező el elektromos buszt szállít a Wiener Liniennek. Bár egy töltéssel összesen 80 km-t tudnak csak megtenni, töltésük nagyon egyszerű és gyors.
A buszok tetején elhelyezkedő , gombnyomással irányítható áramszedő segítségével 6 perc alatt fel lehet tölteni őket a végállomásokon működő töltőállomáson. Ráadásul a jármű emellett saját fékezési energiájának egy részét is fel tudja használni.
Forrás: Klíma Blog | Kép: wienerlinien.at
A bécsi tömegközlekedési vállalat járműparkja 85 százalékban már ma is környezetkímélő elektromos járművekből áll. Az osztrák főváros most pedig újabb lépést tesz a teljes körű elektromobilitás felé. A két belvárosi vonalon már majdnem öt éve kizárólag elektromos kisbuszokkal találkozhatunk.a csere azonban folytatódik, 2019-től több hosszabb járaton is elektromos buszok közlekednek majd.
Ezúttal azonban a 7 méteres kisbuszok helyett már 12 méteres szóló nagy buszokat rendelt a bécsi közlekedési vállalat. Az európai közbeszerzési pályázatot újra a Rampini buszgyártó nyerte , tőlük származnak a belvárosban futó kisebb elektromos buszok is .
Az olasz cég most összesen 7 darab 12,1 méter hosszú, klímaberendezéssel felszerelt és 28 ülő – illetve 35 álló hellyel rendelkező el elektromos buszt szállít a Wiener Liniennek. Bár egy töltéssel összesen 80 km-t tudnak csak megtenni, töltésük nagyon egyszerű és gyors.
A buszok tetején elhelyezkedő , gombnyomással irányítható áramszedő segítségével 6 perc alatt fel lehet tölteni őket a végállomásokon működő töltőállomáson. Ráadásul a jármű emellett saját fékezési energiájának egy részét is fel tudja használni.