A UBS elemzése szerint akár profitábilis is lehet a Tesla számára a nagyon várt Model 3 értékesítése, de ehhez az kell, hogy elegendő vásárló legyen hajlandó néhány ezer dollárra többet fizetni az extrákért - írja a CNBC.
Az elemzés úgy találja, hogy a 35 ezer dolláros kezdőárral kínált kocsik mindegyikén 2800 dolláros, adó- és kamatfizetés előtti veszteséget szenved majd el a vállalat. Amennyiben ugyanakkor az eladott autók árát a különböző extrák hozzáadásával sikerül 41 ezer dollárra feltornászni, már nyereséget is termelhet a modell. A szkeptikusok szerint a Model 3 sikere eleve kudarcra van ítélve, hiszen a drasztikusan csökkentett fogyasztói ár mellett gyakorlatilag ugyanazokat az anyagokat és technológiákat használják fel, mint a jóval drágább, felsőkategóriás autóik esetében.
A UBS azt követően hozta nyilvánosságra becsléseit, hogy alaposan megvizsgálta a Tesla Model 3 ellenfelének számító, szintén elektromos meghajtású Chevrolet Boltot. A Bolt esetében autónként 7400 dolláros veszteséget valószínűsít az UBS, főként a gyártási kapacitások miatt. Ez a becsült veszteség egyébként annak ellenére valószínű az elemzés szerint, hogy a Bolt elektronikus erőátviteli rendszere 4600 dollárral olcsóbb, mint amit a UBS korábban várt.
Az elemzés azzal számol, hogy az elektromos autók piaca 2025-re 50 százalékkal nő majd és eléri a 14,2 millió autót, ami a globális autóeladások 14 százalékát jelentené. Jelenleg a világszerte eladott új autók csupán 0,7 százaléka tisztán elektromos megajtású.
Ezt a növekvő keresletet egyedül az elégtelen kormányzati támogatások és az alacsony üzemanyagár vetheti vissza az UBS elemzése szerint - írja a CNBC.
Forrás: NRGReport, CNBC | Kép: Flickr
Az elemzés úgy találja, hogy a 35 ezer dolláros kezdőárral kínált kocsik mindegyikén 2800 dolláros, adó- és kamatfizetés előtti veszteséget szenved majd el a vállalat. Amennyiben ugyanakkor az eladott autók árát a különböző extrák hozzáadásával sikerül 41 ezer dollárra feltornászni, már nyereséget is termelhet a modell. A szkeptikusok szerint a Model 3 sikere eleve kudarcra van ítélve, hiszen a drasztikusan csökkentett fogyasztói ár mellett gyakorlatilag ugyanazokat az anyagokat és technológiákat használják fel, mint a jóval drágább, felsőkategóriás autóik esetében.
A UBS azt követően hozta nyilvánosságra becsléseit, hogy alaposan megvizsgálta a Tesla Model 3 ellenfelének számító, szintén elektromos meghajtású Chevrolet Boltot. A Bolt esetében autónként 7400 dolláros veszteséget valószínűsít az UBS, főként a gyártási kapacitások miatt. Ez a becsült veszteség egyébként annak ellenére valószínű az elemzés szerint, hogy a Bolt elektronikus erőátviteli rendszere 4600 dollárral olcsóbb, mint amit a UBS korábban várt.
Az elemzés azzal számol, hogy az elektromos autók piaca 2025-re 50 százalékkal nő majd és eléri a 14,2 millió autót, ami a globális autóeladások 14 százalékát jelentené. Jelenleg a világszerte eladott új autók csupán 0,7 százaléka tisztán elektromos megajtású.
Ezt a növekvő keresletet egyedül az elégtelen kormányzati támogatások és az alacsony üzemanyagár vetheti vissza az UBS elemzése szerint - írja a CNBC.