Az elektromos autók számának növekedésétől meglódul az igény a lítium, a kobalt és egy sor más fém iránt, amiket a járművek akkumulátoraihoz használnak fel. "Városi bányászatnak" nevezik a megunt, kidobott elektromos eszközökből a különféle fémek újrahasznosítását.
Dél-Koreában ismerték fel talán a legszélesebb körben, hogy nagy üzleti lehetőségek vannak az elektromos eszközökbe beépített fémek újrahasznosításában. Nagyjából 150 cég foglalkozik ezzel náluk. Sorra fejlődnek olyan cégek, melyek az elektromos autók lítiumionos akkumulátoraihoz szükséges kobalt és lítium kinyerésére specializálódtak. Ők a városi bányászatnak (urban mining) is nevezett biznisz éllovasai.
Az eljárás nem túlsásogan bonyolult és nagy robotikai bravúrt sem igényel: a munkások kiszedik az akkukat a kidobott elektronikai eszközökből, ezeket teljesen lemerítik, majd porrá zúzzák, amiből kivonják a fémeket. A termékek 60-70 százaléka Európából és az USA-ból érkezik. Felmerül hát a kérdés, a nyugati országokban miért nem végzik el ezt egyes cégek? Mert a Szilícium-völgy nagy márkái a gyártást Ázsiába helyezték ki, így a fémekre elsősorban a Távol-Keleten van szükség nagy mennyiségben.
A Korea Institute of Industrial Technology adatai szerint 2016-ban 18,38 milliárd dollár értékű fémet hasznosítottak újra, ami az ország igényének 22 százalékát fedezi. Arról nem szól a jelentés, de vélhetően ez a legmagasabb arányok közé tartozik (a piaci kereslethez képest), amit a világban egy ország napjainkban elérhet.