A negyedével csökkenő teljes piaci forgalom közepette nőtt az elektromos járművek részaránya az Európai Unióban az első negyedévben forgalomba helyezett új autók között - derül ki az európai autógyártó vállalatok szakmai képviselete, az ACEA kedden publikált jelentéséből. Az alternatív hajtású autók forgalomba helyezése Magyarországon nőtt a legnagyobb mértékben az Európai Unión belül.
2020 első negyedévében az Európai Unióban forgalomba helyezett személygépkocsik között 6,8 százalékra emelkedett az elektromos árammal tölthető (csak akkumulátoros és plug-in hibrid) hajtású járművek részaránya az egy évvel korábbi 2,5 százalékról.
Elektromos árammal tölthető autót 167 ezret helyeztek forgalomba az első negyedévben, a dupláját a tavalyi 83 ezernek. Ezen belül teljesen elektromos hajtású, akkumulátoros autót 92 ezret, 68 százalékkal többet a tavalyi 54 ezernél és 75 ezer plug-in hibrid autót, 161 százalékkal többet a 2019 első negyedévi 29 ezernél.A nem tölthető hibrid-elektromos személygépkocsik részaránya 9,4 százalékra emelkedett a tavalyi 4,9 százalékól az első negyedévben, az egyéb alternatív hajtású személygépkocsiké pedig 1,6 százalékra csökkent 1,7 százalékról. Ilyen járműből 45 százalékkal többet helyeztek forgalomba, 232 ezret 160 ezer után, egyéb alternatív hajtású autót viszont 30 százalékkal kevesebbet, 39 ezret 56 ezer után.
Magyarországon az idén az első negyedévben 517 akkumulátoros elektromos autót helyeztek forgalomba, 35,7 százalékkal többet a tavalyi első negyedévinél, a tölthető (plug-in) hibrid autók száma pedig 109,9 százalékkal 487-re emelkedett. Tölthető elektromos autót 1004-et helyeztek forgalomba, 63,8 százalékkal többet.
A forgalomba helyezett hibrid-elektromos autók száma csaknem 3,5 szeresére emelkedett az idén Magyarországon 5677-re. A hibrid-elektromos autók forgalomba helyezése uniós viszonylatban kiemelkedően nagy mértékben növekedett Magyarországon az idei első negyedévben. Az előző évinek több mint dupláját csak Szlovákiában (127 százalékos növekedés), Görögországban (124 százalék) és Litvániában (105 százalék) helyezték forgalomba. A növekedés jellemzően mindenhol máshol kétszámjegyű volt, csökkenést csak két országban regisztráltak, Dániában 24 százalékosat és Cipruson 9,6 százalékosat.