A Pantone Színintézet 2000 óta minden évben kiválasztja az év színét, hogy felhívja a figyelmünket arra, mennyire színgazdag világban élünk. A Pantone év végi színválasztása a divattól kezdve a lakberendezésen át az alkalmazott művészetekig minden iparágban komoly hatást gyakorol a termékek gyártására, csomagolására - nem kevésbé a vásárlási szokásokra. 2014-ben a sugárzó orchideára esett a választás, 2016-ban a rózsakvarcra - jövőre pedig az élő korall lesz az év színe a Pantone szerint.
„A természeti értékek létünk alapját jelentik. A tiszta levegő, ivóvíz, termőtalaj, gyógyszereink alapanyagai csak néhány azokból a szolgáltatásokból, amelyet a természet nyújt nekünk, emellett inspirál bennünket. Számtalan művészeti alkotás született már, amelyet a természet ihletett, ahogyan ezt a színválasztást is. Az élő korall választása közvetve az élővilág egyediségére, szépségére és különleges értékére is felhívja a figyelmet" - mondta Antal Alexa, a WWF Magyarország kommunikációs vezetője.
„A korallok 50%-át már elveszítettük, és ha így folytatjuk, akkor néhány évtizeden belül a kihalás szélére juthatnak" - figyelmeztet Antal Alexa. Ez világméretű probléma, amely mindannyiunk életére komoly hatást gyakorol. A halak több mint 4 milliárd ember számára jelentenek fontos fehérjeforrást, a tengeri halaknak pedig több mint 25%-a a korallzátonyokhoz kötődik. Ráadásul a korallok hozzájárulnak ökoszisztémánk egészséges működéséhez, az általunk belélegzett oxigén felét termelik, és a kibocsátott szén-dioxid negyedét elnyelik. "Természetvédelmi munkája során a WWF védett tengeri területek kialakítását célozza, a halászat fenntarthatóbbá tételével elősegíti a tengeri élővilágra nehezedő terhek csökkenését, és olyan összefüggő korallzátonyok megőrzéséért küzd, mint az ausztráliai Nagy-korallzátony vagy a Belize Korallzátony. A korallok jelenléte mindannyiunk érdeke" - mondja Antal Alexa.
A kampány a korallok jövőjét boncolgató fiktív vízióval próbálja felhívni a figyelmet ennek a különleges tengeri élőlénynek a veszélyeztetettségére, amely egy reakció a 2019-es Pantone színválasztásra. A kampány kulcsképét Thirza Schaap Műanyagóceán című sorozatának egy csendélete adja. A WWF Magyarország #keeplivingcoral hashtaggel indította útjára a kezdeményezést a közösségi média oldalain.