Várhatóan 2019-ben, Seestadt Aspernben vezetik be Bécs első menetrend-szerinti önvezető buszjáratát, írja Bécs város Külképviseleti Irodája. Az elektromos meghajtású NAVYA ARMA kisbuszban tizenegy utasnak lesz hely.
2017 nyarán indul Ausztriában az auto.Bus.Seestadt elnevezésű kutatási projekt. A kutatás célja a vezető nélküli kisbuszok műszaki továbbfejlesztése, valamint a működtetésükhöz szükséges megfelelő jogi környezet kialakítása.
A kutatás keretében tulajdonképpen Bécsben fejlesztik tovább a francia autonóm kisbuszt, a NAVYA ARMA-t. Az elektromos meghajtású jármű gépi tanulás (machine learning) során tanulja meg, hogy miként ismerje fel megbízhatóan a különböző személyeket és tárgyakat. Ezenkívül egy olyan rendszerrel is ellátnák, amely mind az utasok, mind a többi közlekedő részére egyértelműen jelezné, hogy milyen vezetési manővert tervez végrehajtani a busz. A kisbuszon tizenegy utasnak van hely, és 2018 elején érkezik az osztrák fővárosba. Ha minden a tervek szerint alakul, 2019-ben állhat menetrend-szerint forgalomba Bécs új városrészében, Seestadt Aspernben.
Addig nemcsak a szenzorikáját kell továbbfejleszteni, de el kell fogadtatni az utazóközönséggel és ki kell dolgozni a működtetéséhez szükséges jogi környezetet is. Javítani kell továbbá a funkcionális biztonságon és az alkalmazott informatikai megoldások megbízhatóságán is.
A kutatásban a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien, az Austrian Institute of Technology (AIT), az Osztrák Közlekedésbiztonsági Kuratórium (KFV), a TÜV Austria, az osztrák Siemens AG valamint a francia buszgyártó, a NAVYA vesznek részt. A projektet az Osztrák Közlekedési Minisztérium finanszírozza.
Forrás: Index | Kép: Navya Blog
2017 nyarán indul Ausztriában az auto.Bus.Seestadt elnevezésű kutatási projekt. A kutatás célja a vezető nélküli kisbuszok műszaki továbbfejlesztése, valamint a működtetésükhöz szükséges megfelelő jogi környezet kialakítása.
A kutatás keretében tulajdonképpen Bécsben fejlesztik tovább a francia autonóm kisbuszt, a NAVYA ARMA-t. Az elektromos meghajtású jármű gépi tanulás (machine learning) során tanulja meg, hogy miként ismerje fel megbízhatóan a különböző személyeket és tárgyakat. Ezenkívül egy olyan rendszerrel is ellátnák, amely mind az utasok, mind a többi közlekedő részére egyértelműen jelezné, hogy milyen vezetési manővert tervez végrehajtani a busz. A kisbuszon tizenegy utasnak van hely, és 2018 elején érkezik az osztrák fővárosba. Ha minden a tervek szerint alakul, 2019-ben állhat menetrend-szerint forgalomba Bécs új városrészében, Seestadt Aspernben.
Addig nemcsak a szenzorikáját kell továbbfejleszteni, de el kell fogadtatni az utazóközönséggel és ki kell dolgozni a működtetéséhez szükséges jogi környezetet is. Javítani kell továbbá a funkcionális biztonságon és az alkalmazott informatikai megoldások megbízhatóságán is.
A kutatásban a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien, az Austrian Institute of Technology (AIT), az Osztrák Közlekedésbiztonsági Kuratórium (KFV), a TÜV Austria, az osztrák Siemens AG valamint a francia buszgyártó, a NAVYA vesznek részt. A projektet az Osztrák Közlekedési Minisztérium finanszírozza.