A hírek szerint nem csak az a gond a budapesti közbringarendszerrel, hogy százmilliós veszteséget ternel évente, ezért az egész szisztémát átdolgozná a BKK 2019 novembere után, amikor is a telekommunikációs céggel, valamint kerékpárgyártóval kötött üzemeltetési szerződésük lejár.
Csak egy évvel, 2020. november 29-ig hosszabbítja meg a Budapesti Kközlekedési Kközpont a kerékpáros közösségi közlekedési rendszer – ismertebb nevén a Mol Bubi – egyes üzemeltetési feladataira vonatkozó szerződését – közölte a cég a hvg.hu-val. A szerződés eredetileg 2014-ben, a Bubi indulásakor lépett életbe és öt évre szólt, vagyis 2019 novemberében járt volna le. Opcionálisan öt évvel hosszabbítható, minimum egyéves lépésekben, a jelek szerint a BKK nem akar a feltétlenül szükségesnél hosszabb időre elköteleződni.
Ennek oka a Greenfo cikke szerint az, hogy a Bubi fölött amúgy is alaposan eljárt az idő, amivel a BKK-nál is tisztában vannak: „az informatika és a telekommunikáció fejlődésével megváltozott a kerékpáros (és egyéb közlekedési) megosztó rendszerek működési modellje” – írták. Ennek megfelelően a fővárosi közbiciklizés alapvető átalakítására készülnek. A közeljövő fontos feladata a BKK közreműködésével a közbringarendszer új működési modelljének kidolgozása, bevezetése, a modell szerinti működés feltételeinek biztosítása, ami együtt járhat a modell jogi és gazdasági konstrukciójának felülvizsgálatával is.