Több magyar, a fenntarthatóságot szem előtt tartó civil szervezettel fogott össze az Adománytaxi, hogy a fast fashion térhódításával szemben a már körforgásban lévő ruhákat tovább használják az emberek. A kampányhoz ráadásul régóta tevékenykedő, de nem a leginkább az előtérben levő civil szervezetek képviselőit kérték meg divatmodellnek.
Amikor már túl vagyunk a gardróunk átvariálásán, a családon belüli csere-berén, ha a gyerekruhákat már odaadtuk az óvodás társaknak, sokaknál még mindig ott tornyosulnak a szekrényben a ruhahalmok, amelyekkel nem tudnak mit kezdeni.
Az Adománytaxi rendszeresen kezdeményez fenntarthatósági és jótékony akciókat - most, március közepétől egy hétig például jó állapotú divatos ruhákra lehet licitálni az erre a célra indított Facebook-eseményoldalon.
A licitálásól befolyt összegeket pedig azok a szervezetek kapják meg, amelyek képviselői az adott ruhadarabot promóciós céllal viselik. Az ehhez kapcsolódó divatfotókat a tehetséges budapesti fotós, Chripko Lili készítette, többek között Törőcsik Franciska színésznőről, aki a Highlights of Hungary nagykövete, vagy Schwartz Noémiről, a Hangya Közösség részéről.
Az emberek által felajánlott holmikért az Adománytaxi aktivistái házhoz mennek, begyűjtik azokat, majd a holmik a civil közélet szereplőin reklámozva a már említett licitoldalra kerülnek.A kezdeményezés egyelőre csak a fővárosban működik, de talán a közeljövőben lesz mód országosra kiterjeszteni.