A borúlátók szerint még évtizedekbe telhet, mire légi taxik gyorsítják a forgalmat. A derűlátók viszont úgy vélik, hogy Németországban például legkésőbb 2025-től megkezdhetik üzemüket, miután egyre több típust fejlesztenek ki.
A legújabb a Lilium startup hasonló nevű modellje, amely 36 elektromotorjával öt utast tud szállítani. Pilótával, majd később önműködően. A Müncheni Műegyetem négy hallgatója által 2015-ben létrehozott vállalkozás 100 millió dollárt tudott gyűjteni beruházóktól, és már több mint 3000 munkatársat foglalkoztat.
A gép másfél tonnás prototípusának első, rövid próbarepülése még május elején volt, egy München közeli repülőtéren. A Liliumot nem engedték közelről fényképezni, és nem adtak meg eddig pontos adatokat sem súlyáról, méreteiről, teherbírásáról.
Tervezői annyit árultak el, hogy másfél tonna körül van, szélessége 11 m. Az eddigi kísérletek alapján arra számítanak, hogy a gépet 36, halkan működő villanymotorja 300 km-es csúcssebességgel tudja hajtani, ugyancsak 300 km-es távolságra.
Míg más légi taxik fejlesztői a gépeket rövid távolságra szánják, a Lilium alternatívát kínálna az autópályával és a vasúttal szemben. Nagy előnye, hogy használatához nem kell költséges infrastruktúrát építeni, kis település is könnyen létrehozhat leszállóhelyet. Tervezői szerint a Liliummal való repülés nem jelent majd nagy anyagi megterhelést. A munkákat egyébként az Airbus egy korábbi vezetője irányítja és további stratégiai befektetőket várnak.