A tengerekbe jutó plasztikszennyezésünk valóságos szemétszigetekként halmozódik fel az óceánban. Ezt hasznosítja újra az Adidas új ökotrendi cipőjében. Minden egyes pár elkészítéséhez 11 műanyag italos palackot használtak fel. A zöld etika és a modern dizájn kombinációja sikert aratott a piacon. De nyomulnak a sör- és hányásálló cipők készítésében is!
A környezettudatos és társadalmilag felelős vállalatok szent grálja tulajdonképpen az, hogy hogyan fejlesszenek olyan terméket, ami megőrzi a cég termékeinek színvonalát és közben hasznos is, mert fenntarthatbbá teszik világunkat. Kissé kifordítva a szólást: úgy előrukkolni valamivel, hogy a kecske is meghízzon (növekedjen a profit) és a káposzta is etikus/zöld/társadalmilag progresszív slágertermék legyen.
Az Adidasnak e kettős cél járhatott a céges fejében, amikor piacra dobta azt a cipőt, melynek alapanyaga az óceánból kihalászott, újrahasznosított plasztikszemét. Az újdonságról annak idején mi is beszámoltunk, mert a klimablog fontosnak tartja az ilyen termékek megjelenését. (Az Adidas egyébként arra is hangsúlyt fektet, hogy cipői alapanyaga lehetőleg biológiailag lebomló legyen.)
Persze az óceánplasztikos lábbeli formája is trendi lett. Az Adidas közlése szerint sikerült egymillió példányt eladni belőle 2017-ben. Ehhez a példányszámhoz az is hozzájárult, hogy tavaly a német sportruhaóriáscég három új változatát dobta piacra ennek az UltraBoost nevű modellnek.De vajon mekkora sikernek számít ez? Egy kis klikkelgetéssel próbáltuk belőni, hol van ez nagyságrendben.
Sör- és óceánbarát márka
A fenti számokból láthatjuk tehát, hogy az óceánplasztikcipő egymilliós eladási mutatója nem lebecsülendő eredmény. A cipő gyártását a Parley for Oceans környezetvédő szervezettel együttműködve szervezte meg a neves sportcipőgyártó.
Az Adidas egyúttal azt is bejelentette, hogy 100 000 teljes mértékben 3D-printerrel gyártott cipőt dob piacra idén. A cég előállt egy olyan limitált példányszámú típussal is, melyen nem fog sem a sör, sem a hányás. Igen, jól olvasták. Anyaga ellenáll a megbolygdult gyomor rossz irányba elinduló tartalmának is.
Forrás: Klíma Blog | Kép: Dezeen
A környezettudatos és társadalmilag felelős vállalatok szent grálja tulajdonképpen az, hogy hogyan fejlesszenek olyan terméket, ami megőrzi a cég termékeinek színvonalát és közben hasznos is, mert fenntarthatbbá teszik világunkat. Kissé kifordítva a szólást: úgy előrukkolni valamivel, hogy a kecske is meghízzon (növekedjen a profit) és a káposzta is etikus/zöld/társadalmilag progresszív slágertermék legyen.
Az Adidasnak e kettős cél járhatott a céges fejében, amikor piacra dobta azt a cipőt, melynek alapanyaga az óceánból kihalászott, újrahasznosított plasztikszemét. Az újdonságról annak idején mi is beszámoltunk, mert a klimablog fontosnak tartja az ilyen termékek megjelenését. (Az Adidas egyébként arra is hangsúlyt fektet, hogy cipői alapanyaga lehetőleg biológiailag lebomló legyen.)
Persze az óceánplasztikos lábbeli formája is trendi lett. Az Adidas közlése szerint sikerült egymillió példányt eladni belőle 2017-ben. Ehhez a példányszámhoz az is hozzájárult, hogy tavaly a német sportruhaóriáscég három új változatát dobta piacra ennek az UltraBoost nevű modellnek.De vajon mekkora sikernek számít ez? Egy kis klikkelgetéssel próbáltuk belőni, hol van ez nagyságrendben.
- A Nike évente átlagosan 120 millió pár cipőt ad el.
- Az Adidas a híres Stan Smith cipőkből 2015-ben 8 millió adott el.
- A Reebok 2009-ben kevesebb mint egymillió, 2010-ben 5 millió párt adott el abból az Easy Tone edzőcipőből, melyről azt állította, hogy minden egyes lépéssel formálja az ember püspökfalatját. Igen, a popóját. (25 millió dollár értékben kártalanítania kellett a fogyasztókat, mikor 2011-ben kiderült, hogy állítása nem megalapozott.)
Sör- és óceánbarát márka
A fenti számokból láthatjuk tehát, hogy az óceánplasztikcipő egymilliós eladási mutatója nem lebecsülendő eredmény. A cipő gyártását a Parley for Oceans környezetvédő szervezettel együttműködve szervezte meg a neves sportcipőgyártó.
Az Adidas egyúttal azt is bejelentette, hogy 100 000 teljes mértékben 3D-printerrel gyártott cipőt dob piacra idén. A cég előállt egy olyan limitált példányszámú típussal is, melyen nem fog sem a sör, sem a hányás. Igen, jól olvasták. Anyaga ellenáll a megbolygdult gyomor rossz irányba elinduló tartalmának is.