Teret kap a környezetvédelem a tengerhajózásban is: cseppfolyósított gáz hajt majd egyre több óriás személyszállítót.
Idén már 41 olyan utasszállító hajó van forgalomban a világon, amely cseppfolyósított gázzal (LNG) is hajtható, és további 42 ilyen áll építés alatt.
Az Aida Cruises két újonnan épült óriás tengerjáró hajója, az AIDAperla és az AIDAprime hajtóműve LNG-vel is táplálható, ám még nem rendelkeznek folyékonygáz-tárolókkal. Ezek a típusok a kikötői tartózkodás idején használják ezt az energiaforrást.
A vállalkozás legújabb, a napokban vízre bocsátott hajója, az AIDAnova azonban teljesen LNG-meghajtású, a cseppfolyósított gázkészletet a fedélzeten tárolják. A tárolókat különleges vízi jármű szállítja a hajóhoz, az ellátásról a Shell-lel kötött szerződést a Carnival csoport, hajóit mind Európában, mind Amerikában el fogják tudni látni az új üzemanyaggal.
Különlegesnek ígérkezik a francia Ponant cég Icebraker (jégtörő) nevű hajója, amelyet most építenek a fincantieri gyárban. A luxus sarki turistahajót, amely az első lesz a világon elektromos-LNG hibrid meghajtással, 2021-ben bocsátják majd vízre.