A széles körű áttörés a gyakorlati megvalósításban még várat magára, ugyanis egyelőre szériagyártásban csak a Toyota forgalmaz napelemes „fedőborítót”, azt is csak a Prius 4. generációjának PHEV típusához, de ez a szakma óvatos hozzáállásának tudható be egyelőre. Pedig a speciális ponyva nemcsak védhetné, hanem töltené is a járművet.
Korábban egyébként már kísérleteztek a tervezők az autó tetejébe épített napelemekkel, ám nem hagyható azonban figyelmen kívül az a felvetés, hogy ha garázsban vagy árnyékban parkoltatják a napelemes tetejű autót, akkor nyilvánvalóan nincs termelés. Ha viszont napon állítják le a járművet, olyan erőteljesen felforrósodik a kocsi belső tere, hogy a vezető kénytelen arra fordítani a létrejött energia tetemes részét, hogy az indulás megkezdése előtt az utasteret a légkondicionálóval elviselhető hőmérsékletre hűtse. Ez a nehézség inspirálja, viszi abba az irányba a konstruktőröket, hogy mégis a napelemes ponyva legyen a hosszú távú megoldás. A gyártó tájékoztatása alapján, sérülés nélkül mintegy 50 ezer összehajtást kibír a hajlékony napelemponyva. Előnye, miután csekély helyen elfér, ideálisan tárolható a kocsiban, és az autó tetején percek alatt elhelyezhető. Ám a tömeggyártásáról egyelőre nincs hír…