Nemcsak az autóközlekedés áll át a villanyüzemű járművekre. Tíz éven belül elektromos meghajtású repülőken kívánja szállítania utasközönségét az EasyJet. Miért nem a nagy légitársaságok jelentenek be ilyesmit? Mert egyelőre csak kétszemélyes kisrepülőgép képes felszállni a levegőbe tisztán elektromos meghajtással. De a fapados légitársaság optimista.
Az EasyJet bejelentette, hogy a Wright Electric amerikai startuppal szerződött egy 100 százalékban elektromos repülőgépflotta létrehozására. A repülőgép, melyet használnának, viszonylag rövid, 540 kilométernél kisebb utat megtevő járatokon lenne használható, mint például London és Párizs vagy New York és Boston. Az új gép üzembe helyezésével az utasforgalom 20 százalékát szolgálná ki elektromos meghajtással, vagyis üvegházgázemisszió nélkül az EasyJet. A légitársaság már hónapok óta dolgozik a startup céggel.
Fapados optimizmus
A következő évek technológiai fejlődésétől azt várják, hogy tíz éven belül a hosszútávú utakra alkalmas repülőgépek is működtethetők lesznek kerozin nélkül, tisztán elektromos meghajtással. A Wright Electricet 2016-ban alapították a NASA, a Boeing és a Cessna volt munkatársai. A cég finanszírozói között van a Harvard University és a Y Combinator. Utóbbi az Airbnbben, a Dropboxban és a Redditben is korai befektető volt.
Részleteket nem közöltek arról, hogy mennyi energia, mennyi akkumulátor és milyen súly esetén tudna felszállni elektromos meghajtással egy utasszállító gép. Az EasyJet hasonlóképp titkolozó a szövetség financiális részét illetően. Semmilyen részletet nem hozott nyilvánosságra. Az EasyJet annyit azért jelzett, hogy a Wright Electric kétszemélyes elektromos repülőgépet repített a magasba, ez adta az alapot a két cég szövetségéhez. Az emúlt években az egyszemélyes napkollektoros repülőgép Föld körüli expedíciója került be a híradásokba.
Forrás: Klíma Blog | Kép: Pexels
Az EasyJet bejelentette, hogy a Wright Electric amerikai startuppal szerződött egy 100 százalékban elektromos repülőgépflotta létrehozására. A repülőgép, melyet használnának, viszonylag rövid, 540 kilométernél kisebb utat megtevő járatokon lenne használható, mint például London és Párizs vagy New York és Boston. Az új gép üzembe helyezésével az utasforgalom 20 százalékát szolgálná ki elektromos meghajtással, vagyis üvegházgázemisszió nélkül az EasyJet. A légitársaság már hónapok óta dolgozik a startup céggel.
Fapados optimizmus
A következő évek technológiai fejlődésétől azt várják, hogy tíz éven belül a hosszútávú utakra alkalmas repülőgépek is működtethetők lesznek kerozin nélkül, tisztán elektromos meghajtással. A Wright Electricet 2016-ban alapították a NASA, a Boeing és a Cessna volt munkatársai. A cég finanszírozói között van a Harvard University és a Y Combinator. Utóbbi az Airbnbben, a Dropboxban és a Redditben is korai befektető volt.
Részleteket nem közöltek arról, hogy mennyi energia, mennyi akkumulátor és milyen súly esetén tudna felszállni elektromos meghajtással egy utasszállító gép. Az EasyJet hasonlóképp titkolozó a szövetség financiális részét illetően. Semmilyen részletet nem hozott nyilvánosságra. Az EasyJet annyit azért jelzett, hogy a Wright Electric kétszemélyes elektromos repülőgépet repített a magasba, ez adta az alapot a két cég szövetségéhez. Az emúlt években az egyszemélyes napkollektoros repülőgép Föld körüli expedíciója került be a híradásokba.