Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautóbotrányból. Amióta a Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogénoxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat. Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.
Nem tett rosszat a fenntarthatóság ügyének, hogy a közvélemény és a jogalkotók megorroltak a dízel autókra, miután kiderült, hogy a Volkswagen Amerikában és Európában is csalt az üvegházgáz-emisszióval a dízelautók motorjainak tesztjein.
A legújabb közvéleménykutatások szerint a német társadalom 57%-a kitiltaná a dízeljárműveket a nagy forgalmú városrészekből. München a kevésbé korszerű dízelautókat tiltja ki, július végén pedig a stuttgarti bíróság is jóváhagyta a városon belül az ilyen irányú tilalmat. A dolog szimbolikus értékű is, hiszen München a BMW, Stuttgart pedig a Porsche és a Mercedes-Benz otthona.
Stuttgartban a DUH környezetvédelmi csoport indított pert a városi levegő javítására 2015-ben, a Volkswagen-botrány kipattanása után 2 hónappal. A bíróság most e szervezet tilalmi kérelmének adott helyet: 2018 januárjától azokon a napokon nem járhatnak dízeljárművek a városban, amikor magas a légszennyezettség.
Megállíthatatlan hullám
Elemzők azt jósolják, hogy több más német város vezetése is hasonló lépésre szánhatja el magát. A kérdés vajon az, hogy más országok és azok városai is követik-e a példát? Már szó van arról, hogy Párizs, Madrid, Mexikóváros és Atén 2025-től kitiltja a belső kerületeiből a dízelautókat.
A dízelautók PR-értékvesztése olyan szintű, valamint a klímaváltozás fontosságának felismerése a társadalom által már olyan egyértelmű, hogy a svéd Volvo felsővezetése júliusban bejelentette, 2019-től átállnak hibrid- és elektromos autók gyártására. Teljes mértékben szakítanak a belső égésű motorokkal. Ezzel alighanem nagy pozitív reputációs tőkére tesznek szert a lakosság irányában.
Forrás: Klíma Blog | Kép: Pexels
Nem tett rosszat a fenntarthatóság ügyének, hogy a közvélemény és a jogalkotók megorroltak a dízel autókra, miután kiderült, hogy a Volkswagen Amerikában és Európában is csalt az üvegházgáz-emisszióval a dízelautók motorjainak tesztjein.
A legújabb közvéleménykutatások szerint a német társadalom 57%-a kitiltaná a dízeljárműveket a nagy forgalmú városrészekből. München a kevésbé korszerű dízelautókat tiltja ki, július végén pedig a stuttgarti bíróság is jóváhagyta a városon belül az ilyen irányú tilalmat. A dolog szimbolikus értékű is, hiszen München a BMW, Stuttgart pedig a Porsche és a Mercedes-Benz otthona.
Stuttgartban a DUH környezetvédelmi csoport indított pert a városi levegő javítására 2015-ben, a Volkswagen-botrány kipattanása után 2 hónappal. A bíróság most e szervezet tilalmi kérelmének adott helyet: 2018 januárjától azokon a napokon nem járhatnak dízeljárművek a városban, amikor magas a légszennyezettség.
Megállíthatatlan hullám
Elemzők azt jósolják, hogy több más német város vezetése is hasonló lépésre szánhatja el magát. A kérdés vajon az, hogy más országok és azok városai is követik-e a példát? Már szó van arról, hogy Párizs, Madrid, Mexikóváros és Atén 2025-től kitiltja a belső kerületeiből a dízelautókat.
A dízelautók PR-értékvesztése olyan szintű, valamint a klímaváltozás fontosságának felismerése a társadalom által már olyan egyértelmű, hogy a svéd Volvo felsővezetése júliusban bejelentette, 2019-től átállnak hibrid- és elektromos autók gyártására. Teljes mértékben szakítanak a belső égésű motorokkal. Ezzel alighanem nagy pozitív reputációs tőkére tesznek szert a lakosság irányában.