Nem nagyon van olyan ötlet, amit Elon Musk csapata ne tudna megvalósítani. Most úgy tűnik, a Tesla életében ez a pont is eljött.
Ha van valami, amit Elon Musk nem ismer, akkor az az a szó, hogy 'lehetetlen'. Bő egy évtizeddel ezelőtt még a legtöbben csak legyintettek, amikor a Tesla Roadsterről álmodozott, ma pedig már ott tartunk, hogy megváltoztatta az egész autóipart. De említhetnénk a SpaceX újrafelhasználható rakétáit vagy épp a Budapestet is érintő legújabb fejlesztését, a hipergyors vákuumvasutat.
Éppen ezért amikor tavaly novemberben felröppent a hír, hogy a Tesla Model 3-nak – aminek nemrég megindult a gyártása, és már el is készült az első kocsi – lesz olyan változata, ami a tetőbe épített napelemeket tartalmaz majd, mindenkinek felcsillant a szeme. Most azonban úgy tűnik, hamar.
A BGR beszámolója szerint Elon Musk a napokban arról beszélt, hogy bár megvizsgáltak minden létező lehetőséget, és a fejlesztéseket végző csapat elment a falig, mégsem tudtak olyan rendszert építeni az autóba, ami a tulajdonosoknak is megérné. Musk szerint a tetőbe épített napelemekkel 20-30 mérföldnyi töltést lehetett volna egy nap alatt begyűjteni, ez jó esetben 48 km-t jelent. Ráadásul azt figyelembe véve, hogy mekkora felületről beszélünk, ez a mennyiség még meglehetősen optimista becslésnek mondható.
Forrás: hvg.hu | Kép: Tesla
Ha van valami, amit Elon Musk nem ismer, akkor az az a szó, hogy 'lehetetlen'. Bő egy évtizeddel ezelőtt még a legtöbben csak legyintettek, amikor a Tesla Roadsterről álmodozott, ma pedig már ott tartunk, hogy megváltoztatta az egész autóipart. De említhetnénk a SpaceX újrafelhasználható rakétáit vagy épp a Budapestet is érintő legújabb fejlesztését, a hipergyors vákuumvasutat.
Éppen ezért amikor tavaly novemberben felröppent a hír, hogy a Tesla Model 3-nak – aminek nemrég megindult a gyártása, és már el is készült az első kocsi – lesz olyan változata, ami a tetőbe épített napelemeket tartalmaz majd, mindenkinek felcsillant a szeme. Most azonban úgy tűnik, hamar.
A BGR beszámolója szerint Elon Musk a napokban arról beszélt, hogy bár megvizsgáltak minden létező lehetőséget, és a fejlesztéseket végző csapat elment a falig, mégsem tudtak olyan rendszert építeni az autóba, ami a tulajdonosoknak is megérné. Musk szerint a tetőbe épített napelemekkel 20-30 mérföldnyi töltést lehetett volna egy nap alatt begyűjteni, ez jó esetben 48 km-t jelent. Ráadásul azt figyelembe véve, hogy mekkora felületről beszélünk, ez a mennyiség még meglehetősen optimista becslésnek mondható.