Vizes csatornából Zöld Csatorna: mindenki számára nyitott városi kertészeti projektet indított a thyssenkrupp 2017. június 1-jével központjában az “Európa Zöld Fővárosa – Essen 2017” program részeként Németországban.
2017-ben Európa Zöld Fővárosa Essen, amely annak ellenére, hogy szén- és acéliparáról ismert, lenyűgöző átalakuláson ment keresztül és néhány év alatt Európa egyik legegészségesebb helyévé vált.
Az Európa Zöld Fővárosa cím megítéléséért felelős független szakértők 12 szempontot vettek figyelembe az értékelésnél, egyebek között a helyi közlekedést, azt, hogy mennyire fenntartható a városban a zöld területek felhasználása, milyen a levegő minősége, mekkora a zajszennyezés, milyen a hulladékkezelés és a vízgazdálkodás, illetve milyen hatékonyan használja fel az adott város az energiát.
Essen a bizonyíték arra, hogy nagy előrelépést lehet tenni a környezettudatosság és a fenntarthatóság érdekében, ha a polgárok, a vállalatok és a városvezetés összefog.
Már a pályázatot is támogatta a helyi székhelyű, globális nagyvállalat, a thyssenkrupp, de június 1-től szeptember végéig tartó Zöld Csatorna projektjükkel még inkább hozzájárulnak Essen “zöldüléséhez”, élhetővé válásához.
A projekt lényege, hogy a cég kampuszának 4800 négyzetméteres csatornáját leeresztik és hatalmas kertté változtatják. A területen található többek között homokozó a környékbeli óvodák számára, gyógynövénykert, röplabdapálya és kisebb terek a pihenni vágyóknak. A helyszín számos nyári programnak is otthont ad.
Mi motiválhat egy céget ilyesmire?
“A thyssenkrupp Essen szerves része. Ide nyúlnak vissza a vállalat gyökerei, és a cégközpont is itt található. A környező iskolák tanulóit és a város lakóit is szeretnénk arra bíztatni, hogy kapcsolódjanak be a projektbe” – mondta el Oliver Burkhard, a thyssenkrupp HR igazgatója.
Essen főolgármestere, Thomas Kufen is üdvözölte a projektet:
“A Zöld Csatorna fantasztikus projekt, mert azt a célt támogatja, amiről a “Zöld Főváros” is szól: a város lakóival való közös elköteleződést. Remek ötletnek tartom, hogy a thyssenkrupp saját kampuszára invitál minket és zöldebbé, valamint fenntarthatóbbá teszi városunkat."
“A Zöld Csatorna szimbolizálja a sikeres változást, szürkéből zöldre” – tette hozzá Simone Raskob, Essen Környezetvédelmi Osztályának vezetője, a Zöld Főváros Projektvezetője, aki szerint fontos kiemelni, hogy a thyssenkrupp kampusszal egy olyan változási és megújulási folyamat indult el, ami hozzájárult az Európa Zöld Fővárosa cím elnyeréséhez.
A Zöld Csatorna létrehozásához a cég 1000 köbméter homokkal, kaviccsal, mulccsal és virágfölddel töltötte meg a csatornát, és 2500 fűfélét és cserjét, 450 rózsát, 1000 nyári virágot és 600 zöldséget, gyógynövényt és bogyós gyümölcsöt ültetett. Emellett 49 darab, raklapból készített ágyat is elhelyeztek a területen.
A Zöld Csatorna projekt szeptemberi lezárultával a cég az összes növényt tovább adja, míg a talajt régi thyssenkrupp meddőhányók megművelhetővé tételére használják fel.
Forrás: recity.hu | Kép: recity.hu
2017-ben Európa Zöld Fővárosa Essen, amely annak ellenére, hogy szén- és acéliparáról ismert, lenyűgöző átalakuláson ment keresztül és néhány év alatt Európa egyik legegészségesebb helyévé vált.
Az Európa Zöld Fővárosa cím megítéléséért felelős független szakértők 12 szempontot vettek figyelembe az értékelésnél, egyebek között a helyi közlekedést, azt, hogy mennyire fenntartható a városban a zöld területek felhasználása, milyen a levegő minősége, mekkora a zajszennyezés, milyen a hulladékkezelés és a vízgazdálkodás, illetve milyen hatékonyan használja fel az adott város az energiát.
Essen a bizonyíték arra, hogy nagy előrelépést lehet tenni a környezettudatosság és a fenntarthatóság érdekében, ha a polgárok, a vállalatok és a városvezetés összefog.
Már a pályázatot is támogatta a helyi székhelyű, globális nagyvállalat, a thyssenkrupp, de június 1-től szeptember végéig tartó Zöld Csatorna projektjükkel még inkább hozzájárulnak Essen “zöldüléséhez”, élhetővé válásához.
A projekt lényege, hogy a cég kampuszának 4800 négyzetméteres csatornáját leeresztik és hatalmas kertté változtatják. A területen található többek között homokozó a környékbeli óvodák számára, gyógynövénykert, röplabdapálya és kisebb terek a pihenni vágyóknak. A helyszín számos nyári programnak is otthont ad.
Mi motiválhat egy céget ilyesmire?
“A thyssenkrupp Essen szerves része. Ide nyúlnak vissza a vállalat gyökerei, és a cégközpont is itt található. A környező iskolák tanulóit és a város lakóit is szeretnénk arra bíztatni, hogy kapcsolódjanak be a projektbe” – mondta el Oliver Burkhard, a thyssenkrupp HR igazgatója.
Essen főolgármestere, Thomas Kufen is üdvözölte a projektet:
“A Zöld Csatorna fantasztikus projekt, mert azt a célt támogatja, amiről a “Zöld Főváros” is szól: a város lakóival való közös elköteleződést. Remek ötletnek tartom, hogy a thyssenkrupp saját kampuszára invitál minket és zöldebbé, valamint fenntarthatóbbá teszi városunkat."
“A Zöld Csatorna szimbolizálja a sikeres változást, szürkéből zöldre” – tette hozzá Simone Raskob, Essen Környezetvédelmi Osztályának vezetője, a Zöld Főváros Projektvezetője, aki szerint fontos kiemelni, hogy a thyssenkrupp kampusszal egy olyan változási és megújulási folyamat indult el, ami hozzájárult az Európa Zöld Fővárosa cím elnyeréséhez.
A Zöld Csatorna létrehozásához a cég 1000 köbméter homokkal, kaviccsal, mulccsal és virágfölddel töltötte meg a csatornát, és 2500 fűfélét és cserjét, 450 rózsát, 1000 nyári virágot és 600 zöldséget, gyógynövényt és bogyós gyümölcsöt ültetett. Emellett 49 darab, raklapból készített ágyat is elhelyeztek a területen.
A Zöld Csatorna projekt szeptemberi lezárultával a cég az összes növényt tovább adja, míg a talajt régi thyssenkrupp meddőhányók megművelhetővé tételére használják fel.