Nem biztos, hogy teljesen le kell mondanunk az autózásról akkor, ha egy zöldebb, környezettudatosabb jövőt szeretnénk. Rengeteg alternatíva létezik a hagyományos benzines és dízeles kocsikra, de hiányzik mögülük a piaci támogatás és a politikai nyomás, hogy szélesebb körben is elterjedhessenek. Az alábbi megoldások bármelyike egy környezettudatosabb, zöldebb közlekedés jövőjét hozhatja el.
Az elektromos autók
Egyelőre az elektromos autók a legelterjedtebbek a zöld alternatívák közül, már számos nagyobb autógyártó kijött saját elektromos modellel. A probléma egyelőre két dologban keresendő: az egyik az, hogy az elektromos autókba érkező áram nem zöld forrásból érkezik, így egészen addig, amíg ez nincs megoldva, nem jelentenek sokkal jobb megoldást a hagyományos benzines kocsik mellett. A másik probléma az, hogy az akkumulátorok még mindig nem képesek annyi energiát tárolni, hogy hosszú távra lehessen használni ezeket az autókat.
Autógáz (LPG)
Az LPG folyékony halmazállapotú szénhidrogéngázok elegye, amelyet könnyebb gépjárművek üzemanyagaként használnak. Környezetkímélőbb módon ég, mint a benzin, mivel a NOX nitrogén-oxid-összetevő a kipufogógázban csak mintegy 20%-a a benzinmotorénak, a szén-dioxid (CO2)-kibocsátása is mintegy 15%-kal alacsonyabb, valamint a nem elégett szénhidrogén is csak mintegy fele a benzinüzemnek. Szén-monoxid-értéke nullának vehető. Az LPG nem megújuló energiafajta, hanem a lakosság szénhidrogén-ellátása során keletkező „hulladék”, ami nem kerülhet be az országos hálózatba. Azonos tartályméretnél, LPG-vel hozzávetőleg háromszor akkora távot lehet megtenni, mint földgázzal.
Biogáz
A biogázt rothadó kommunális hulladékból vagy szennyvízből lehet készíteni (állati és emberi ürülék is megfelelő az előállításához). A hulladékból anaerob körülmények között egy tárolóban lesz biogáz, körülbelül 45-70% metánt (CH4), 30-55% szén-dioxidot (CO2), nitrogént (N2), hidrogént (H2), kénhidrogént (H2S), ammóniát és egyéb maradványgázokat tartalmaz (pl.: sziloxán, metil-merkaptánt (CH3SH)). Svédországnak van a világon a legtöbb biogáz által meghajtott járműve, ez nagyjából 7000 autót jelent, de folyamatosan növelni szeretnék ezt a számot.
Biodízel
Amikor Rudolf Diesel megalkotta a dízelmotort, a ma használt dízel üzemanyag még egyáltalán nem volt elérhető, nem is csoda, ha a motorok futnak alternatív üzemanyagokon is. Ilyen például a biodízel is, ami gyakorlatilag növényi olajokból készül, és a hagyományos dízelmotorok is képesek feldolgozni. Ez már csak azért is előnyös, mert a használatuk nem igényel nagyobb pénzbefektetést, a már meglévő eszközökkel használni lehet az alternatívát, és környezettudatosnak is számít, hiszen az égés alatt keletkező szén-dioxidot a növények már egyszer megkötötték a levegőből. A hagyományos dízel üzemanyag kiegészítéseként és helyettesítéseként is használható, ráadásul a motor tovább működik, ha ilyen üzemanyaggal fut.