Egyre több nagy, nemzetközi divatmárka áll be a fenntarthatósági törekvések mögé: az Yves Saint Laurent divatház nem vesz részt a párizsi divathéten, mert mint mondják, legyen a kevesebb a több, más tervezők pedig egyre több újrahasznosított anyagot használnak fel a kollekcióikban, vagy éppen kollégáik textilmaradékaiból alkotnak ruhákat. A legek egyik legnagyobbja nemrég kirukkolt a saját zöld vonalával, táskáikat például recycled ökoanyagokból készítették el.
Ráadásul egy vérbeli klímaharcossal, Jane Fondával reklámoztat az olasz luxusmárka - a színésznőt az elmúlt években többször is őrizetbe vette a rendőrség, miután be nem jelentett tüntetéseken szólalt fel az amerikai kormány és főleg az elnök elutasító és bagatellizáló klímapolitikája ellen. A 70+-os díva a divatház legújabb kampányában a fiatal generációkra támaszkodva városi ökokunyhót ácsol és magot ültet el - az öltözékek és kiegészítők reklámozása a Gucci szerint így párosul a környezetvédelmi célokkal, mint az a kampányhoz készített videóban is látható.
A Circular Lines darabjainak anyaga a divatház közlése szerint különböző újrahasznosított matériák, a hátizsákok varrásához még a cérnát is így szerezték be, maradékból. A táskák anyaga az úgynevezett Econyl, a szegélyeket, csatokat, karabínereket pedig szintén újrafeldolgozott fémekből alakították ki. A Gucci nevezetes arról is, hogy online rendelt termékeit márkavédjegyes csomagolásban szállítja a vásárlókhoz, most ezek a papírdobozok és lenzacskócskák is újrahasznosított anyagokból készültek.
2020 koraőszi kollekciójukat szintén a természetben reklámozzák, a modellek körül őzek, szarvasok legelésznek, sünök másznak.