Sokat ígérő megoldással hódít elektromos robogók tajvani gyártója: hosszadalmas töltés helyett az állomásokon akkut cserélünk és már indulhatunk is tovább.
Az ázsiai, óceániai országokban sok millió robogó jelenti a fő közlekedési eszközt. A járművek többnyire kétüteműek, így azok tömeges forgalmukkal jobban szennyezik a levegőt, mint az autók, buszok, teherjárművek.
Sok szakértő az elektromos robogókban látja a megoldást és a Gogoro nevű tajvani cég úttörőnek számít. Újításuk, hogy elkerülhető gépeik hosszadalmas több órás töltése. A cég állomásokat állít fel, ahol a motoros pár mozdulattal kicseréli a gép két, egyenként 10 kilós akkuját – majd folytatja útját.
A Gogoro már 24.000 elektromos robogóját adta el Tajvanon, ahol a lakosság fele ilyen járművön közlekedik, s az újító vállalat megszerezte már a piac 6 százalékát. A cég most bejelentette, hogy tovább terjeszkednek és elsőnek bevezetik járművüket – természetesen megfelelő akkucsere-állomások felállításával – Japánban is.
Vannak már más elektromos robogók is, mint például az indiai gyökerű, de az Egyesült Államokban gyártott GenZe. Tizenhárom kilós líthium-ion akkuja könnyen kivehető, de 3 és fél óra kell ahhoz, hogy feltöltsék a normális hálózatról, azután vagy 50 km-t tehetünk meg vele. Igaz, a főleg fiataloknak szánt robogó 3.000 dollárért elvihető.
Forrás: Klíma Blor | Kép: Engadget.com
Az ázsiai, óceániai országokban sok millió robogó jelenti a fő közlekedési eszközt. A járművek többnyire kétüteműek, így azok tömeges forgalmukkal jobban szennyezik a levegőt, mint az autók, buszok, teherjárművek.
Sok szakértő az elektromos robogókban látja a megoldást és a Gogoro nevű tajvani cég úttörőnek számít. Újításuk, hogy elkerülhető gépeik hosszadalmas több órás töltése. A cég állomásokat állít fel, ahol a motoros pár mozdulattal kicseréli a gép két, egyenként 10 kilós akkuját – majd folytatja útját.
A Gogoro már 24.000 elektromos robogóját adta el Tajvanon, ahol a lakosság fele ilyen járművön közlekedik, s az újító vállalat megszerezte már a piac 6 százalékát. A cég most bejelentette, hogy tovább terjeszkednek és elsőnek bevezetik járművüket – természetesen megfelelő akkucsere-állomások felállításával – Japánban is.
Vannak már más elektromos robogók is, mint például az indiai gyökerű, de az Egyesült Államokban gyártott GenZe. Tizenhárom kilós líthium-ion akkuja könnyen kivehető, de 3 és fél óra kell ahhoz, hogy feltöltsék a normális hálózatról, azután vagy 50 km-t tehetünk meg vele. Igaz, a főleg fiataloknak szánt robogó 3.000 dollárért elvihető.