Hétből egy cég rendelkezik már fenntarthatósági stratégiával, miközben közel kétharmaduk egyelőre nem is foglalkozik a kérdéssel - derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatásából.
Hatalmas különbségek figyelhetők meg a hazai üzleti élet szereplői között abban, hogy miként építik be cégük működésébe a fenntarthatóság elvét. A legnagyobb cégek már nemcsak elindultak, de komoly lépéseket is tettek a karbonsemleges működés eléréséhez: a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) által és a Deloitte szakmai segítségével végzett Towards Net Zero kutatás alapján ugyanis 31 százalékuk már rendelkezik nettó kibocsátási célokkal. A K&H nagyvállalati növekedési index kutatás azonban arra is rávilágít, hogy eközben a nagyvállalatok túlnyomó része még nem is gondolkodik fenntarthatóság stratégia bevezetésén.
A fenntarthatósági stratégia egyértelműen a nagyobb cégek körében jellemző, ugyanis a 4 milliárd forint éves bevételt meghaladó vállalatok körében 27-29 százalék, míg 4 milliárd éves forgalom alatt csupán 5 százalék azok aránya, akiknél már van erre vonatkozó irányelv. A tevékenységi terület szempontjából az ipari és a szolgáltató cégeknél figyelhető meg jobban a fenntarthatóság iránti elkötelezettség, ugyanis esetükben minden ötödik, míg a kereskedelmi és agrár szektorban csak közel minden tizedik cég rendelkezik fenntarthatósági stratégiával.