Jövőre indul az elektromotorok sorozatgyártása az Audi Hungaria Zrt.-ben, az első gyártóberendezéseket már integrálták a gyártási folyamatba. A cég közleménye szerint 2020-ra az Audinak három elektromos autója jelenik meg, amelyekbe Győrben gyártják a motorokat.
Az első e-motorok egy 8500 négyzetméteres csarnokban készülnek, ahová a hetekben telepítik az első gyártóberendezéseket, robotokat, valamint a csavarozó- és mérőállomásokat. Elsőként alkalmaznak majd itt egy teljesen új gyártási koncepciót, a moduláris gyártást. Az erőforrásokat gyártószigeteken, moduláris elv mentén készítik, amely kiváltja a gyártószalagot. Annak ellenére, hogy a gyártási sorrend előre meghatározott, a moduláris gyártás több útvonalat és nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé, aminek köszönhetően a magasabb gyártási volumen, valamint az új variánsok bevezetése gyorsabban megvalósítható anélkül, hogy az aktuális gyártási folyamatot hátrányosan érintené.
Az alkatrészeket vezető nélküli szállítási rendszerek mozgatják az állomások között, amelyek lézerszkennerek segítségével tájékozódnak a csarnokban, újfajta algoritmusok alkalmazásával. Az e-motorok prémium minőségének hosszú távú biztosítása érdekében a vállalat a sorozatgyártás előkészítése mellett, kifejezetten az e-motorok számára három új vizsgálópadot helyezett üzembe a műszaki fejlesztés területén. A hatékony és fenntartható vizsgálóberendezések az e-motorok tesztelését és tartós terhelését teszik lehetővé. A vizsgálóberendezések fontos elemei a környezeti tesztekre szolgáló nagyteljesítményű klímakamrák, amelyek öregedési- és anyagvizsgálatokat tesznek lehetővé különböző klimatikus és mechanikai körülmények között. A hőmérsékleti tartomány mínusz 40 Celsius-foktól plusz 160 Celsius-fokig terjed, a relatív páratartalom egészen 98 százalékig változtatható.
A vállalat munkatársait az E-kompetenciaközpontban folyamatosan képzik az elektromotorok gyártására. A közlemény idézi Achim Heinflinget, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnökét, aki szerint e-motorok gyártásával hosszú távon biztosítják a vállalat versenyképességét. A győri Audiban jelenleg benzin- és dízelmotorokat gyártanak a Volkswagen Konszern több mint harminc telephelye számára, emellett az Audi szinte teljes motorpalettája Győrben készül.
Az Audi Hungaria Zrt.-ben tavaly 122 ezer 975 jármű készült, 37 231 járművel kevesebb 2015-höz képest, és 1 millió 926 ezer 638 motort gyártottak, 95 882-vel kevesebbet, mint az előző évben. A vállalat árbevétele tavaly tizedével csökkent, a 2015-ös 7,906 milliárd euró után 7,136 milliárd euró lett. Az alkalmazottak száma az előző év utolsó napján 11 ezer 631 volt, ami 220-szal haladta meg a 2015-ös adatot.
Forrás: Greenfo, MTI | Kép: Pexels
Az első e-motorok egy 8500 négyzetméteres csarnokban készülnek, ahová a hetekben telepítik az első gyártóberendezéseket, robotokat, valamint a csavarozó- és mérőállomásokat. Elsőként alkalmaznak majd itt egy teljesen új gyártási koncepciót, a moduláris gyártást. Az erőforrásokat gyártószigeteken, moduláris elv mentén készítik, amely kiváltja a gyártószalagot. Annak ellenére, hogy a gyártási sorrend előre meghatározott, a moduláris gyártás több útvonalat és nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé, aminek köszönhetően a magasabb gyártási volumen, valamint az új variánsok bevezetése gyorsabban megvalósítható anélkül, hogy az aktuális gyártási folyamatot hátrányosan érintené.
Az alkatrészeket vezető nélküli szállítási rendszerek mozgatják az állomások között, amelyek lézerszkennerek segítségével tájékozódnak a csarnokban, újfajta algoritmusok alkalmazásával. Az e-motorok prémium minőségének hosszú távú biztosítása érdekében a vállalat a sorozatgyártás előkészítése mellett, kifejezetten az e-motorok számára három új vizsgálópadot helyezett üzembe a műszaki fejlesztés területén. A hatékony és fenntartható vizsgálóberendezések az e-motorok tesztelését és tartós terhelését teszik lehetővé. A vizsgálóberendezések fontos elemei a környezeti tesztekre szolgáló nagyteljesítményű klímakamrák, amelyek öregedési- és anyagvizsgálatokat tesznek lehetővé különböző klimatikus és mechanikai körülmények között. A hőmérsékleti tartomány mínusz 40 Celsius-foktól plusz 160 Celsius-fokig terjed, a relatív páratartalom egészen 98 százalékig változtatható.
A vállalat munkatársait az E-kompetenciaközpontban folyamatosan képzik az elektromotorok gyártására. A közlemény idézi Achim Heinflinget, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnökét, aki szerint e-motorok gyártásával hosszú távon biztosítják a vállalat versenyképességét. A győri Audiban jelenleg benzin- és dízelmotorokat gyártanak a Volkswagen Konszern több mint harminc telephelye számára, emellett az Audi szinte teljes motorpalettája Győrben készül.
Az Audi Hungaria Zrt.-ben tavaly 122 ezer 975 jármű készült, 37 231 járművel kevesebb 2015-höz képest, és 1 millió 926 ezer 638 motort gyártottak, 95 882-vel kevesebbet, mint az előző évben. A vállalat árbevétele tavaly tizedével csökkent, a 2015-ös 7,906 milliárd euró után 7,136 milliárd euró lett. Az alkalmazottak száma az előző év utolsó napján 11 ezer 631 volt, ami 220-szal haladta meg a 2015-ös adatot.