A Toyota megkezdte a vállalat motomacsi üzemében (Toyota City, Japán) telepített nagynyomású kombinált energiafejlesztő rendszerének tesztüzemét.
A hibrid energiafejlesztő rendszer szilárd oxidos üzemanyagcella és mikro-gázturbinákat alkalmaz. A tesztüzemben belső energiafejlesztőként fogják hasznosítani a rendszert, hogy teszteljék és kiértékeljék hatásfokát, teljesítményét és tartósságát.
A hibrid energiafejlesztő rendszer a földgáz reformálása során kivont hidrogént és szén-monoxidot felhasználva üzemanyagcella technológiát és mikro-gázturbinát kombinálva valósítja meg a kétlépcsős energiafejlesztést; a rendszer névleges teljesítménye 250 kW. A berendezés kogenerációs rendszerű (kombinált hő- és energiatermelés), így képes hasznosítani az elektromos energia előállítása során keletkező hulladékhőt. A hibrid rendszer a kétfázisú energiafejlesztésnek köszönhetően magas energiatermelési hatásfokkal (55%) bír; a kogenerációs funkció pedig még tovább növeli az összesített hatásfokot (65%). Éppen ezért a Toyota olyan hatékony technológiaként pozicionálja a rendszert, amely hozzájárulhat a csekély környezeti terhelésű társadalom céljának megvalósításához. A készülékben megtermelt elektromos energiát és hulladékhőt a motomacsi üzem hasznosítja. A frissen bevezetett hibrid energiafejlesztő rendszer a Toyota, annak leányvállalata, a Toyota Turbine and Systems, valamint a Mitsubishi Hitachi Power Systems közös fejlesztésében jött létre.
A Toyota a jövőben folytatja a hidrogén technológia hatékony felhasználási módjainak fejlesztését és bevezetését célzó kezdeményezések támogatását, miközben folyamatosan ellenőrzi a hibrid energiafejlesztő rendszer bevezetése és demonstrációs működtetése során elért eredményeket. A 2015-ben meghirdetett környezetvédelmi kihívás 2050 program egyik fontos célkitűzése: a gyártólétesítmények zéró CO2-kibocsátást célzó kezdeményezések terén komoly előrelépést testesít meg a fejlesztés.
Forrás: AlternatívEnergia.hu | Kép: Flickr
A hibrid energiafejlesztő rendszer szilárd oxidos üzemanyagcella és mikro-gázturbinákat alkalmaz. A tesztüzemben belső energiafejlesztőként fogják hasznosítani a rendszert, hogy teszteljék és kiértékeljék hatásfokát, teljesítményét és tartósságát.
A hibrid energiafejlesztő rendszer a földgáz reformálása során kivont hidrogént és szén-monoxidot felhasználva üzemanyagcella technológiát és mikro-gázturbinát kombinálva valósítja meg a kétlépcsős energiafejlesztést; a rendszer névleges teljesítménye 250 kW. A berendezés kogenerációs rendszerű (kombinált hő- és energiatermelés), így képes hasznosítani az elektromos energia előállítása során keletkező hulladékhőt. A hibrid rendszer a kétfázisú energiafejlesztésnek köszönhetően magas energiatermelési hatásfokkal (55%) bír; a kogenerációs funkció pedig még tovább növeli az összesített hatásfokot (65%). Éppen ezért a Toyota olyan hatékony technológiaként pozicionálja a rendszert, amely hozzájárulhat a csekély környezeti terhelésű társadalom céljának megvalósításához. A készülékben megtermelt elektromos energiát és hulladékhőt a motomacsi üzem hasznosítja. A frissen bevezetett hibrid energiafejlesztő rendszer a Toyota, annak leányvállalata, a Toyota Turbine and Systems, valamint a Mitsubishi Hitachi Power Systems közös fejlesztésében jött létre.
A Toyota a jövőben folytatja a hidrogén technológia hatékony felhasználási módjainak fejlesztését és bevezetését célzó kezdeményezések támogatását, miközben folyamatosan ellenőrzi a hibrid energiafejlesztő rendszer bevezetése és demonstrációs működtetése során elért eredményeket. A 2015-ben meghirdetett környezetvédelmi kihívás 2050 program egyik fontos célkitűzése: a gyártólétesítmények zéró CO2-kibocsátást célzó kezdeményezések terén komoly előrelépést testesít meg a fejlesztés.