Forradalmi újítást dobott piacra a CATL: mindössze 99 másodperc alatt cserélhető az AION UT Super elektromos autó akkumulátora. A CATL, a JD.com és a GAC Group közös fejlesztése a „People’s Great Car” néven is nevezett jármű, amelynek fejlesztésével azt a célt tűzték ki, hogy megfizethető áron kínáljanak korszerű elektromos alternatívát a közlekedésben. A rekord gyors akkumulátorcsere pedig jelentősen növeli a használhatóságot és a kényelmet.
A CATL, a JD.com és a GAC Group november 9-én mutatta be a nagyközönségnek az AION UT Super autót, amely a CATL akkutechnológiáját és akkucsere-ökoszisztémáját, a JD.com autóértékesítésben és -karbantartásban szerzett versenyelőnyét, valamint a GAC járműgyártási képességeit egyesíti.
A Choco-Swap akkumulátorcsere támogatásával az autó 500 kilométeres hatótávval rendelkezik, és mindössze 99 másodperc alatt képes az akkumulátor cseréjére. Ezzel olyan problémákat sikerült megoldani, mint az alacsony töltési hatékonyság, a magas beszerzési költség és az akkumulátor elhasználódásától való félelem, így hatékonyabb és költségtakarékosabb közlekedési megoldást kínál.
A jármű egyelőre csak a JD.com felületén kapható. Az autóvásárlóknak több szempontból is megéri a vétel, hiszen az új modell pénzvisszatérítést, értéknövelést és árgaranciát kínál. Pénzvisszatérítésként az első 15 ezer vásárló 2 000–4 000 RMB (100 000–200 000 HUF) autóvásárlási támogatást kap, míg az első ezer PLUS-tag további 2 500 RMB (120 000 HUF) értékű JD.com e-kártyában részesül. Az értéknövelés részeként korlátozott ideig kedvezményes akkumulátor‑lízing havidíj érhető el. Az árgarancia pedig 180 napos árvédelmet biztosít, vagyis, ha az autó átvételét követő fél éven belül csökken az ár, a vásárló tízszeres kompenzációt kap az árkülönbözetre. Mindezek miatt a korai vásárlás különösen előnyösnek bizonyul.
Kínában az akkucsere-hálózat országos szinten gyors ütemben fejlődik. November 8-án hivatalosan üzembe helyezték a 800. Choco-Swap állomást, Hszian városában, Északnyugat-Kínában illetve a Sanhszi tartományban. A tervek szerint 2025 végére 45 városban 1 000 állomás működik majd, 2026-ban pedig körülbelül 120 városban több mint 2 500 állomás, hosszú távon pedig 30 000 állomás a cél. A CATL emellett az év elején jelentette be, hogy stratégiai partnerséget kötött a NIO-val, melynek keretében a két vállalat a világ legnagyobb akkumulátorcsere-hálózatát hozza létre.















