A villanyautók elterjedésének egyik gátja a magas ár mellett, hogy még kevés az áramkút, mindenesetre elkészült a rendelettervezet amely az villamos energia vételezését és ezen belül az árakat is szabályozza – írta a napi.hu.
A töltési díjat az áramkút üzemeltetőjének a honlapján kell ismertetnie. A töltés ideje alatt percenként (forint/perc) vagy kilowattóránként (forint/kWh) határozható meg az egységár, azonban tájékoztató jelleggel mindkét elszámolási módot fel kell tüntetni (percenkénti elszámolás esetén maximális kapacitást alapul véve kell feltüntetni a kilowattóránkénti egységárat, míg kilowattóránkénti elszámolás esetén maximális felvételt alapul véve kell szerepeltetni a percenkénti egységárat). Az áramkút működtetője megszabhatja a töltés utáni türelmi időt és erre az időre percdíjat határozhat meg. A türelmi idő lejártát követően a töltési hely elfoglalásáért egyszeri díj vagy percdíj is szedhető.
Ha valaki úgy foglalja el az áramkutat, hogy nem tölt, akkor az üzemeltető egyszeri díjat vagy percdíjat kérhet tőle. A villanyautósok az áramkút-üzemeltetővel szerződést köthetnek, amely alapján szerződésben meghatározott nagy vagy normál teljesítményű elektromos töltőponton és feltételekkel tankolhatnak áramot. A nyilvános áramkút üzemeltetőjének lehetővé kell tennie, hogy a villanyautósok előzetes szerződéskötés nélkül, eseti alapon tankolhassanak. A tervezet szerint a szolgáltatásnyújtás, illetve a szolgáltatásnyújtás során – tehát az áramtöltésért – megkövetelt regisztrációs vagy azonosítási feltétel egyúttal nem jelenthet kötelezettséget az eseti töltésen kívüli, további töltési szolgáltatás igénybevételére.
Forrás: Energiainfó | Kép: 123RF
A töltési díjat az áramkút üzemeltetőjének a honlapján kell ismertetnie. A töltés ideje alatt percenként (forint/perc) vagy kilowattóránként (forint/kWh) határozható meg az egységár, azonban tájékoztató jelleggel mindkét elszámolási módot fel kell tüntetni (percenkénti elszámolás esetén maximális kapacitást alapul véve kell feltüntetni a kilowattóránkénti egységárat, míg kilowattóránkénti elszámolás esetén maximális felvételt alapul véve kell szerepeltetni a percenkénti egységárat). Az áramkút működtetője megszabhatja a töltés utáni türelmi időt és erre az időre percdíjat határozhat meg. A türelmi idő lejártát követően a töltési hely elfoglalásáért egyszeri díj vagy percdíj is szedhető.
Ha valaki úgy foglalja el az áramkutat, hogy nem tölt, akkor az üzemeltető egyszeri díjat vagy percdíjat kérhet tőle. A villanyautósok az áramkút-üzemeltetővel szerződést köthetnek, amely alapján szerződésben meghatározott nagy vagy normál teljesítményű elektromos töltőponton és feltételekkel tankolhatnak áramot. A nyilvános áramkút üzemeltetőjének lehetővé kell tennie, hogy a villanyautósok előzetes szerződéskötés nélkül, eseti alapon tankolhassanak. A tervezet szerint a szolgáltatásnyújtás, illetve a szolgáltatásnyújtás során – tehát az áramtöltésért – megkövetelt regisztrációs vagy azonosítási feltétel egyúttal nem jelenthet kötelezettséget az eseti töltésen kívüli, további töltési szolgáltatás igénybevételére.