Németországban azt próbálnák elérni, hogy minél kevesebb autó legyen az utakon. Vizsgálják, hogy ez a cél mennyire teljesülhetne az ingyenes tömegközlekedés bevezetésével. Öt városban próbálnának ki először bizonyos újításokat.
A közösségi közlekedés ingyenessé tételét mérlegeli a német szövetségi kormány egy most kiszivárgott levél szerint, amelyben a levegőminőség javítása érdekében tervezett intézkedésekről tájékoztatják az Európai Bizottságot. A brüsszeli testület környezetvédelmi ügyekért felelős tagjának, a máltai Karmenu Vellának küldött levél szerint a szövetségi kormány, a tartományi kormányok és a helyi önkormányzatok behatóan vizsgálják a helyi közösségi közlekedés ingyenességének lehetőségét, és azt, hogy a fizetős rendszer megszüntetése miként szoríthatja vissza a magántulajdonban lévő kocsik használatát, és hogyan javíthatja a települések levegőminőségét.
Vizsgálják azt is, hogy miként lehet csökkenteni az autóforgalom környezetszennyező hatását a közlekedési szabályok átalakításával, és tervezik, hogy a személyszállításban és az áruszállításban is bevezetnek új előírásokat, amelyek arról rendelkeznek, hogy a leginkább veszélyeztetett területeken csak alacsony károsanyag-kibocsátás mellett lehet ilyen üzleti tevékenységet végezni.
A kancellária, a környezetvédelmi minisztérium és a közlekedési minisztérium közös levele szerint az újításokat öt városban, Bonnban, Essenben, Herrenbergben, Mannheimban és Reutlingenben próbálják majd ki. A tesztek után döntenek az ingyenes tömegközlekedés és a többi mérlegelt átalakítás országos bevezetéséről. Németországban a közösségi közlekedés egyre népszerűbb, a jegyekből és bérletekből származó bevétel tavaly 12,8 milliárd euró (4000 milliárd forint) volt, ami 3,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
A közösségi közlekedési vállalatok a kiadásaik nagyjából felét fedezik az utasoktól beszedett pénzből.
A használat ingyenessége esetén a jegy-, és bérletárbevétel kiesését közpénzből kellene pótolni. A Brüsszelnek megküldött levélről beszámoló német hírportálok szerint az ingyenes tömegközlekedés finanszírozásáról még nincsenek elképzelések. Németország az uniós tagállamok azon csoportjába tartozik, amelyekkel szemben a második szakaszba lépett a magas légszennyezettség miatt korábban megindított kötelezettségszegési eljárás. Karmenu Vella január végén figyelmeztette az érintett országok kormányait, hogy a bizottság az Európai Bírósághoz fordul, ha tíz napon belül nem adnak tájékoztatást arról, hogyan tervezik orvosolni a problémát.
A nagyvárosok légszennyezettsége Németországban azért is fontos téma, mert a szövetségi közigazgatási bíróság február 22-én kihirdeti döntését a Deutsche Umwelthilfe nevű környezetvédő civil szervezet és Észak-Rajna-Vesztfália tartomány perében, amely arról a kérdésről szól, hogy az önkormányzatok megtilthatják-e a dízelautók használatát a károsanyag-kibocsátási határértékek betartása érdekében. A szövetségi kormány és a tartományok szeretnék elkerülni a tiltást, és igyekeznek más eszközökkel elősegíteni a levegőminőség javulását.
Forrás: Greenfo, MTI | Kép: Wikipedia
A közösségi közlekedés ingyenessé tételét mérlegeli a német szövetségi kormány egy most kiszivárgott levél szerint, amelyben a levegőminőség javítása érdekében tervezett intézkedésekről tájékoztatják az Európai Bizottságot. A brüsszeli testület környezetvédelmi ügyekért felelős tagjának, a máltai Karmenu Vellának küldött levél szerint a szövetségi kormány, a tartományi kormányok és a helyi önkormányzatok behatóan vizsgálják a helyi közösségi közlekedés ingyenességének lehetőségét, és azt, hogy a fizetős rendszer megszüntetése miként szoríthatja vissza a magántulajdonban lévő kocsik használatát, és hogyan javíthatja a települések levegőminőségét.
Vizsgálják azt is, hogy miként lehet csökkenteni az autóforgalom környezetszennyező hatását a közlekedési szabályok átalakításával, és tervezik, hogy a személyszállításban és az áruszállításban is bevezetnek új előírásokat, amelyek arról rendelkeznek, hogy a leginkább veszélyeztetett területeken csak alacsony károsanyag-kibocsátás mellett lehet ilyen üzleti tevékenységet végezni.
A kancellária, a környezetvédelmi minisztérium és a közlekedési minisztérium közös levele szerint az újításokat öt városban, Bonnban, Essenben, Herrenbergben, Mannheimban és Reutlingenben próbálják majd ki. A tesztek után döntenek az ingyenes tömegközlekedés és a többi mérlegelt átalakítás országos bevezetéséről. Németországban a közösségi közlekedés egyre népszerűbb, a jegyekből és bérletekből származó bevétel tavaly 12,8 milliárd euró (4000 milliárd forint) volt, ami 3,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
A közösségi közlekedési vállalatok a kiadásaik nagyjából felét fedezik az utasoktól beszedett pénzből.
A használat ingyenessége esetén a jegy-, és bérletárbevétel kiesését közpénzből kellene pótolni. A Brüsszelnek megküldött levélről beszámoló német hírportálok szerint az ingyenes tömegközlekedés finanszírozásáról még nincsenek elképzelések. Németország az uniós tagállamok azon csoportjába tartozik, amelyekkel szemben a második szakaszba lépett a magas légszennyezettség miatt korábban megindított kötelezettségszegési eljárás. Karmenu Vella január végén figyelmeztette az érintett országok kormányait, hogy a bizottság az Európai Bírósághoz fordul, ha tíz napon belül nem adnak tájékoztatást arról, hogyan tervezik orvosolni a problémát.
A nagyvárosok légszennyezettsége Németországban azért is fontos téma, mert a szövetségi közigazgatási bíróság február 22-én kihirdeti döntését a Deutsche Umwelthilfe nevű környezetvédő civil szervezet és Észak-Rajna-Vesztfália tartomány perében, amely arról a kérdésről szól, hogy az önkormányzatok megtilthatják-e a dízelautók használatát a károsanyag-kibocsátási határértékek betartása érdekében. A szövetségi kormány és a tartományok szeretnék elkerülni a tiltást, és igyekeznek más eszközökkel elősegíteni a levegőminőség javulását.