A fenntarthatóság eszménye mind jobban eléri a szépségipart is: a vezető szépségápolási márkák jövőre sorra veuetik be az újratölthető rendszert, pl. a samponjaikhoz: a P&G-nél pl. új, 100 százalékban újrahasználható alumínium palackot, és újrahasznosítható utántöltő tasakot, amely 60 százalékkal kevesebb műanyag felhasználásával készül.
Az október 22-én kezdődött Reuters Responsible Business Summit keretében a P&G Beauty bejelentette hajápolási márkáinak legújabb csomagolási fejlesztését, amely hozzájárul a fogyasztók vásárlási és hulladéktermelési szokásainak megváltoztatásához.
A fenntarthatóság témájú „The Window is Now: Accelerating Sustainability at Home” panelbeszélgetésen szakértők közreműködésével bejelentették, hogy 2021-től a Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie termékek új csomagolása elősegíti, hogy Európában 200 millió háztartás újrahasznosítsa, csökkentse, vagy újrafelhasználja termelt háztartási hulladékát.
Ez a lépés hozzájárul, hogy a nagyvállalat 2021 végéig 50 százalékkal csökkentse a samponok és balzsamok csomagolásához használt szűz műanyag mennyiségét. A hulladékcsökkentés, újrafelhasználás és újrafeldolgozás együttes erőfeszítéseinek eredményeként így évente 300 millióval kevesebb szűz műanyag flakon kerül előállításra.
S hogy miből lesznek akkor az új flakonok? Nos, a magyar származású, a fenntartható csomagolások terén úttörő fejlesztőnek számító Tom Szaky által alapított TerraCycle évek óta számos projektben működik együtt a Procter&Gamble-lel. A partnerek már 2017-ben jelentős mérföldkőhöz érkeztek az újrafelhasználás tekintetében, mert létrehozták az első, kereskedelemben kapható olyan fogyasztói flakont, amely teljesen újrahasznosított (90%) és tengerpartról származó (10%) műanyagból készült.