Amennyire feltűnő jelenség a BMW i3, annyira nem feltűnősködik vele a BMW.
A 4 évvel ezelőtti megjelenése óta kívülről semmit sem változott, mindössze a 22 kWh-ás akkumulátorát cserélték nagyobb, 33 kWh kapacitásúra. Ennek köszönhetően a realisztikusabb amerikai mérés szerinti 130 km-ről 183 km-re nőtt a hatótávja, amivel az i3 tartja a lépést a kategóriájában most futó modellekkel. Míg azonban a Nissan szeptemberre ígéri a LEAF frissített változatát, amibe sokan 40-60 kWh-ás akkukat várnak (hivatalos adat még nincs), addig a BMW terveiben eddig nem szerepelt komolyabb, nagyobb hatótávú tisztán elektromos modell. Így viszont a BMW könnyen lemaradhat a bizonyos piacokon már rendelhető Opel Ampera-e és a hamarosan érkező Tesla Model 3 mögött.
A BMWBlog azonban belső információkra hivatkozva a napokban azt publikálta, hogy már jövőre megérkezhet a 2019-es modellévre készülő verzió, amibe 120 Ah-ás vagyis 44 kWh-ás akkumulátor kerülhet. Ez a blog szerint legalább 60%-kal megnöveli majd a hatótávot, ami az alig 27%-kal nagyobb kapacitású akkuból csak akkor hozható ki, ha a hajtáslánc hatékonyságán is javítanak. Ezzel az eredménnyel a BMW i3 közel kerülne a 300 km-es hatótávhoz, ami versenyben tartaná a modellt a BMW további tisztán elektromos meghajtású modelljeinek 2019-es és 2020-as érkezéséig.
A blog szerint a megnövelt hatótávú modell bejelentése előtt még egy facelift és a sportosabb i3S bejelentése van soron.