A távolsági busz kevésbé környezetszennyező, mint a dízelmozdonnyal működő vasút. Bár egy korszerű busz 300–500 ezer euróba kerül, kifizetődik, mutatják a felmérések.
Egyre népszerűbb a buszközlekedés Európa-szerte, és ez hasznos a környezet védelme szempontjából is. Egy távolsági busz jóval kevesebb szennyező anyagot bocsát ki, mint egy dízelmozdony, egyúttal személyautók tömegét pótolja. Németországban évente több mint 80 millió utasa van a menetrend szerint közlekedő vagy alkalmi buszjáratoknak, forgalmuk több mint 7 milliárd eurót tesz ki.
A Volvo, mielőtt (húsz év után) a 9900-assal új busztípust hozott forgalomba, felmérést végzett arról, mit igényelnek a járműtől korunk utasai. A tapasztalatok szerint 60 százalékuk kényelmesebb üléseket és nagyobb lábhelyet kíván, 28 százalék jobb kilátást. A 18–29 éves korosztály hajlandó az általa kedvelt külön szolgáltatásokért fizetni is. Így például szeretnének gyors internetet, jobb szórakozási lehetőségeket és rekeszt, ahol elzárhatják személyes tárgyaikat. A legújabb buszokban egyébként megtalálhatók a kávéautomaták csakúgy, mint a hűtőszekrények, a LED-es olvasólámpák, és egyénileg kezelhető a klímaberendezés. A német buszutasok egyébként szívesen elegyednek beszélgetésbe társaikkal: a gyártók ezért várhatóan több, egymással szembeni üléspárt építenek majd a buszokba.