Kína, a világ legnagyobb autógyártója azt tervezi, hogy betiltja a benzines és dízel üzemű járművek gyártását Az iparügyi miniszter szerint már megkezdték a témába vágó kutatásokat, de még nem döntöttek a tiltás időpontjáról.
Az Egyesült Királyság és Franciaország már jelezték a hasonló irányú törekvéseiket. Az ő piacaikról 2040-re tűnhetnek el a fosszilis üzemanyagot használó járművek. A kínai tulajdonba került Volvo júliusban azt nyilatkozta, hogy a 2019-től piacra kerülő autóik már mind elektromos motort fognak használni. A kínai tulajdonos, a Geely 2025-re évi egymillió elektromos autót szeretne eladni. Más nagy autógyártók, mint a Renault-Nissan, a Ford és a General Motors már szintén dolgoznak az elektromos autók fejlesztésén – Kínában– írja a BBC Online.
Tavaly 28 millió új autót adtak el Kínában, 14 százalékkal többet, mint az előző évben. Ezen belül a NEV-ek száma 507 ezer volt, 53 százalékkal nőtt éves szinten. A tisztán elektromos meghajtású autók száma 65,1 százalékkal 409 ezerre emelkedett. A kormány azt tervezi, hogy 2020-ig több mint 12 ezer töltőállomást építenek, hogy ki tudják szolgálni az elektromos és hibrid hajtású gépkocsik akkorra már nagyjából ötmilliós állományának az energiaigényét. Kína azt vállalta, hogy az egységnyi GDP-re jutó szén-dioxid-kibocsátás 2005-ben mért szintjét 60-65 százalékkal csökkenti 2030-ra, és a nem fosszilis eredetű energia teljes fogyasztáson belüli arányát 20 százalékra növeli. A váltásnak nagy hatása lenne a kínai olajfelvételre is. Kína ma a világ második legnagyobb olajfogyasztója, rögtön az Amerikai Egyesült Államok után.
Forrás: Greenfo | Kép: Pexels
Az Egyesült Királyság és Franciaország már jelezték a hasonló irányú törekvéseiket. Az ő piacaikról 2040-re tűnhetnek el a fosszilis üzemanyagot használó járművek. A kínai tulajdonba került Volvo júliusban azt nyilatkozta, hogy a 2019-től piacra kerülő autóik már mind elektromos motort fognak használni. A kínai tulajdonos, a Geely 2025-re évi egymillió elektromos autót szeretne eladni. Más nagy autógyártók, mint a Renault-Nissan, a Ford és a General Motors már szintén dolgoznak az elektromos autók fejlesztésén – Kínában– írja a BBC Online.
Tavaly 28 millió új autót adtak el Kínában, 14 százalékkal többet, mint az előző évben. Ezen belül a NEV-ek száma 507 ezer volt, 53 százalékkal nőtt éves szinten. A tisztán elektromos meghajtású autók száma 65,1 százalékkal 409 ezerre emelkedett. A kormány azt tervezi, hogy 2020-ig több mint 12 ezer töltőállomást építenek, hogy ki tudják szolgálni az elektromos és hibrid hajtású gépkocsik akkorra már nagyjából ötmilliós állományának az energiaigényét. Kína azt vállalta, hogy az egységnyi GDP-re jutó szén-dioxid-kibocsátás 2005-ben mért szintjét 60-65 százalékkal csökkenti 2030-ra, és a nem fosszilis eredetű energia teljes fogyasztáson belüli arányát 20 százalékra növeli. A váltásnak nagy hatása lenne a kínai olajfelvételre is. Kína ma a világ második legnagyobb olajfogyasztója, rögtön az Amerikai Egyesült Államok után.