A dízelbotrányt követően esni kezdett a dízelautók népszerűsége: a dízeltulajdonosok közül már minden harmadik benzinüzemű autóra váltana a dízelmotorok koromkibocsátása és használatuk lehetséges korlátozása miatt. Az elektromos autó még nem alternatíva.
Az elektromos autók a csekély hatótáv és a támogatással együtt is magas beszerzési költség miatt egyelőre nem képviselnek reális alternatívát az átlagos vásárlók számára. Az autógyártók számára is rossz hír ez, hiszen a dízeltechnológia romló elfogadottsága milliárdos fejlesztési beruházásaik megtérülését kockáztatja. Ha pedig csökken a dízel népszerűsége, az munkahelyek ezreit is veszélyezteti mind az autógyártásban, mind pedig a beszállítóknál. Csak a Bosch autóipari beszállítónál például 50 ezer állás függ a dízeltechnológiától.
A technológia életben maradása mellett emelték fel szavukat a gyártásban érdekelt szervezetek vezetői: „Egyáltalán nem szolgálja a környezetvédelem ügyét a dízel szapulása" – jelentette ki Christian Vietmeyer, a fémipari vállalatok szakmai képviseleti szervezetének elnöke, megjegyezve, hogy a vásárlók nagy része érzelmi alapon szokott dönteni.
A német autógyárak, a Volkswagen, a Daimler és a BMW kommunikációja pedig nagy hangsúlyt helyez a dízelmotorok alacsony fogyasztásának és alacsony szén-dioxid-kibocsátásának a tudatosítására. Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung lapnak adott interjúban pedig arról beszélt, hogy nagy jövő áll még a tiszta dízel előtt. Luca de Meo, a Volkswagen leányvállalata, a Seat vezérigazgatója pedig a Focus tegnapi számában megjelent interjúban leszögezte, hogy „ha a szén-dioxid-kibocsátást csökkenteni akarjuk, akkor rövid- és középtávon egyszerűen nem tekinthetünk el a dízelmotoroktól”. A VW szóvivője, Nicolai Laude szerint „a legújabb kipufogógáz-kezelési technológia a nitrogén-oxid problémát is megoldja az új autóknál”. A német autóipar szakmai szervezete, a VDA elnöke Matthias Wissmann pedig hangsúlyozta, hogy a német autógyártók és beszállítók „teljes erőbedobással dolgoznak a dízeltechnológia jobbításán”.
A Roland Berger vezetési tanácsadó vállalat felmérése szerint a felső- és közép kategóriában a dízelautók részaránya 2030-ra egy harmadra, a kisautók kategóriájában pedig nullára csökken. Jelenleg minden második új autó dízel Európában.
A nagy autógyártók rendületlenül milliárdokat invesztálnak a technológia fejlesztésébe. A német környezetvédelmi minisztérium szerint ugyanis a dízelautók károsanyag-kibocsátása közúti forgalomban jócskán felülmúlja az uniós határértékeket. A német tartományi kormányzatok ezért ellenintézkedéseket fontolgatnak. Stuttgart és München például 2018-tól az idősebb dízelautók használatának a betiltását tervezi.
Forrás: Greenfo | Kép: Flickr
Az elektromos autók a csekély hatótáv és a támogatással együtt is magas beszerzési költség miatt egyelőre nem képviselnek reális alternatívát az átlagos vásárlók számára. Az autógyártók számára is rossz hír ez, hiszen a dízeltechnológia romló elfogadottsága milliárdos fejlesztési beruházásaik megtérülését kockáztatja. Ha pedig csökken a dízel népszerűsége, az munkahelyek ezreit is veszélyezteti mind az autógyártásban, mind pedig a beszállítóknál. Csak a Bosch autóipari beszállítónál például 50 ezer állás függ a dízeltechnológiától.
A technológia életben maradása mellett emelték fel szavukat a gyártásban érdekelt szervezetek vezetői: „Egyáltalán nem szolgálja a környezetvédelem ügyét a dízel szapulása" – jelentette ki Christian Vietmeyer, a fémipari vállalatok szakmai képviseleti szervezetének elnöke, megjegyezve, hogy a vásárlók nagy része érzelmi alapon szokott dönteni.
A német autógyárak, a Volkswagen, a Daimler és a BMW kommunikációja pedig nagy hangsúlyt helyez a dízelmotorok alacsony fogyasztásának és alacsony szén-dioxid-kibocsátásának a tudatosítására. Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung lapnak adott interjúban pedig arról beszélt, hogy nagy jövő áll még a tiszta dízel előtt. Luca de Meo, a Volkswagen leányvállalata, a Seat vezérigazgatója pedig a Focus tegnapi számában megjelent interjúban leszögezte, hogy „ha a szén-dioxid-kibocsátást csökkenteni akarjuk, akkor rövid- és középtávon egyszerűen nem tekinthetünk el a dízelmotoroktól”. A VW szóvivője, Nicolai Laude szerint „a legújabb kipufogógáz-kezelési technológia a nitrogén-oxid problémát is megoldja az új autóknál”. A német autóipar szakmai szervezete, a VDA elnöke Matthias Wissmann pedig hangsúlyozta, hogy a német autógyártók és beszállítók „teljes erőbedobással dolgoznak a dízeltechnológia jobbításán”.
A Roland Berger vezetési tanácsadó vállalat felmérése szerint a felső- és közép kategóriában a dízelautók részaránya 2030-ra egy harmadra, a kisautók kategóriájában pedig nullára csökken. Jelenleg minden második új autó dízel Európában.
A nagy autógyártók rendületlenül milliárdokat invesztálnak a technológia fejlesztésébe. A német környezetvédelmi minisztérium szerint ugyanis a dízelautók károsanyag-kibocsátása közúti forgalomban jócskán felülmúlja az uniós határértékeket. A német tartományi kormányzatok ezért ellenintézkedéseket fontolgatnak. Stuttgart és München például 2018-tól az idősebb dízelautók használatának a betiltását tervezi.