Valós veszély, hogy szabályozás hiányában Magyarország a német városokból kitiltott dízelüzemű gépkocsik temetőjévé válik. Ugyanakkor most már Budapestről is érkezett olyan jelzés, hogy előbb-utóbb a magyar főváros is kititltaná a dízeles gépjárműveket.
A német szövetségi közigazgatási bíróság kedden jelentette be, hogy a jövőben a német városok jogosultságot kapnak az Euro 6-osnál régebbi dízeles autók kitiltására. Ezek az autók fokozottan szennyezik a légkört, ezért valós esélye van annak, hogy számos város él ezzel a lehetőséggel, így sok dízelautó kikerül a forgalomból.
Ezek az autók jó eséllyel a külföldi, többek között a magyar használtautó-piacon bukkanhatnak fel. Szandányi Levente, a Portfolio elemzője azt mondta, korábban már volt erre példa: a 2015-ös dízelbotrány kirobbanása óta látszik, hogy egyre kevesebb ilyen járművet lehet eladni, és erős volt a félelem a kitiltás miatt is, ami a dízelautók árának zuhanásához vezetett. Szerinte ha ezeknek az autóknak az ára Németországban még alacsonyabb lesz, akkor várhatóan a mostaninál is nagyobb mértékben zúdulnak rá a hazai használtautó-piacra, ha nem változik a magyar szabályozás. Ebben az esetben valós félelem, hogy Magyarország dízelautó-temetővé válhat – vélekedett a szakértő.
Rómából és Budapestről is kitiltanák a dízelt
Tarlós István, Budapest főpolgármestere csütörtökön reagált arra a németországi dízelstoppal kapcsolatos hírekre. Mint az Indexnek elmondta mondta, “ki kell adni egy előzetes jelzést hamarosan Budapesten is, hogy gondolják meg az emberek a dízelautók vásárlását, mert nemsokára itt is terítékre kerül a kérdés.” Tarlós elmondása szerint az önkormányzat tervbe vette a kitiltást, “de csak bizonyos türelmi idővel és nem egyik-napról a másikra.” Budapesten egyébként a dízelautók használatát kissé korlátozza a szmogriadó-törvény: a két év múlva életbe lépő jogszabály szerint szmogriadó idején bizonyos dízelek nem használhatók.
Róma polgármestere, Virginia Raggi szintén a héten jelentette be, hogy 2024-ben életbelépő rendeletben megtiltaná a dízelautók használatát az olasz főváros központjában. Júniusban a Financial Times arról írt, hogy a Fiat Chrysler 2022-től teljes mértékban megszüntetné a dízeljárművek gyártását, mivel világszerte egyre kevesebb rájuk a kereslet.
Forrás: Klíma Blog | Kép: Pexels
A német szövetségi közigazgatási bíróság kedden jelentette be, hogy a jövőben a német városok jogosultságot kapnak az Euro 6-osnál régebbi dízeles autók kitiltására. Ezek az autók fokozottan szennyezik a légkört, ezért valós esélye van annak, hogy számos város él ezzel a lehetőséggel, így sok dízelautó kikerül a forgalomból.
Ezek az autók jó eséllyel a külföldi, többek között a magyar használtautó-piacon bukkanhatnak fel. Szandányi Levente, a Portfolio elemzője azt mondta, korábban már volt erre példa: a 2015-ös dízelbotrány kirobbanása óta látszik, hogy egyre kevesebb ilyen járművet lehet eladni, és erős volt a félelem a kitiltás miatt is, ami a dízelautók árának zuhanásához vezetett. Szerinte ha ezeknek az autóknak az ára Németországban még alacsonyabb lesz, akkor várhatóan a mostaninál is nagyobb mértékben zúdulnak rá a hazai használtautó-piacra, ha nem változik a magyar szabályozás. Ebben az esetben valós félelem, hogy Magyarország dízelautó-temetővé válhat – vélekedett a szakértő.
Rómából és Budapestről is kitiltanák a dízelt
Tarlós István, Budapest főpolgármestere csütörtökön reagált arra a németországi dízelstoppal kapcsolatos hírekre. Mint az Indexnek elmondta mondta, “ki kell adni egy előzetes jelzést hamarosan Budapesten is, hogy gondolják meg az emberek a dízelautók vásárlását, mert nemsokára itt is terítékre kerül a kérdés.” Tarlós elmondása szerint az önkormányzat tervbe vette a kitiltást, “de csak bizonyos türelmi idővel és nem egyik-napról a másikra.” Budapesten egyébként a dízelautók használatát kissé korlátozza a szmogriadó-törvény: a két év múlva életbe lépő jogszabály szerint szmogriadó idején bizonyos dízelek nem használhatók.
Róma polgármestere, Virginia Raggi szintén a héten jelentette be, hogy 2024-ben életbelépő rendeletben megtiltaná a dízelautók használatát az olasz főváros központjában. Júniusban a Financial Times arról írt, hogy a Fiat Chrysler 2022-től teljes mértékban megszüntetné a dízeljárművek gyártását, mivel világszerte egyre kevesebb rájuk a kereslet.