Nem csak a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolódóan szokás böjtölni, a környezetvédelemben és a hulladékgazdálkodásban is létezik ilyen kezdeményezés. A HuMuSz Szövetség március 6-án indítja országosan.
A #műanyagböjt kampány célja nem más, mint ráirányítani a figyelmet a minket körülvevő műanyagszennyezésre. A megelőző magatartás elterjedését szeretnénk elérni azáltal, hogy nem csak a problémát tesszük az asztalra, hanem a megoldás eszközeit is. A tudatos fogyasztói magatartás nem csupán egyéni, közösségi és nemzeti érdekünk, hanem globális emberi felelősségünk is. A tét nem kevesebb, mint az élhető és egészséges bolygó továbbörökítése az utánunk jövő generációk számára -írja a szervezet a weboldalán.
A műanyag gyakorlatilag már teljesen beivódott mindennapjainkba, azonban egyre több a bizonyíték arra, hogy hulladékká válásukkor mennyi problémát okoznak.
Tapasztaljuk, hogy 2019-re a médiában szinte naponta terítékre kerül olyan hír, aminek középpontjában a műanyagszennyezés áll. Óceáni műanyag szigetek, műanyag darabkák az élőlények gyomrában, sőt, már az ételeinkbe is bekerülnek a műanyag szennyezők. A műanyag ellenálló és évszázadokig fennmarad, mégis olyan egyszer használatos eszközöket gyártunk belőle, amiket átlagosan 25 percig használunk. Arról nem is beszélve, hogy előállításuk javarészt fosszilis erőforrásokból történik.
Globális és lokális kampányok sokasága zajlik annak érdekében, hogy a szennyezést megállítsák. A megoldást a probléma gyökerénél, azaz a hulladék megelőzésnél látjuk. Ehhez pedig a fogyasztói szokásaink megváltoztatása szükséges.
A 2019-es #műanyagböjt kampányt a közösségi média felületein folytatjuk, egy aktuálisan népszerű filmsorozat, a Trónok Harca világán keresztül kommunikálva üzenetünket.
A Nagyböjt időszakában (mácius 6 – április 21 között) összen 10 üzenetet tesz közzé a HuMuSz a közösségi média felületeinken a műanyagok témájában. Az üzeneteket látványos és olykor humoros köntösbe burkolják annak érdekében, hogy "nagyobbat szóljon", remélve, hogy az üzenet komolysága ezzel nem vész el.