A Jaguar sem várta meg a genfi szalont, napokkal a legnagyobb európai autókiállítás előtt leleplezte első villanyautóját, az új I-Pace-t. Összkerékhajtással, 400 lóerővel és 480 kilométeresre ígért hatótávval jön a britek villanyosa.
Tartja lendületét a Jaguar. Azután, hogy az F-Pace-szel és az E-Pace-szel két tökúj autót kihoztak a britek az elmúlt két évben, máris itt az I-Pace. Bár jól látható, hogy az újdonság követte a márka új formai irányzatát, belsőégésű motor hiányában az I-Pace fülkéjét egy kicsit előrébb tolták. Ennek, a hűtőrács alapesetben zárt (de aktív és nyitható) lamelláinak, a kaszniba süllyesztett kilincseknek és a kis trükköknek hála összejött a Jaguarnak a 0,29-es légellenállási együttható. 4,68 méteres hossza mellé egész nagy, 299 centis tengelytávja van, ide, azaz a padlóba került a 492 cellából álló, összesen 90 kWh-s lítium-ion akkumulátor.
Az I-Pace két villanymotort kapott, egyet az első, egyet a hátsó tengelyre. Ezekből jön össze a 400 lóerő, ami mellett normál módban 480 kilométeres hatótávot tud. Barmulós módban nyilván sokkal kevesebbet, de úgy simán ellenfele a szintén prémium villanysportautózásban utazó Teslának. Állítólag 4,8 másodperc alatt van meg neki a 0-100 km/h-s sprint, rögtön neki is ment egy promóvideóban a Model X 75D-nek és 100D-nek.
A teslás párbaj mellett a sajtóanyagban nagy hangsúly került a belső tágasságra is. A viszonylag nagy tengelytávnak hála sok lábtér jutott hátra is, és állítólag a lejtős tetővonal és a panoráma üvegtető ellenére is van bőven fejtér. A csomagoknak alap helyzetben 656 liter jut, amiből síkba fektetett ülésekkel 1453 liter lesz.
Egyelőre ennyit a prémium családi villanyautók új szereplőjéről. Napok múlva itt a genfi szalon, mi pedig kívül-belül körbejárjuk majd az I-Pace-t.