A fekete műanyagból készült csomagolóanyagok újrahasznosításával eddig az volt a gond, hogy az optikai technológiával működő gépi válogató berendezések nem tudták megfelelően azonosítani ezt a hulladéktípust, így végül a hulladéklerakókban vagy égetőkben végezték.
Az Unilever azonban megoldotta ezt a problémát, ugyanis kifejlesztett egy új pigmentet, melyet már a termékei csomagolásában is alkalmaz – sőt, a technológiát még a versenytársai számára is elérhetővé tette. Ezzel párhuzamosan a vállalat folyamatosan növeli az újrahasznosított műanyagok arányát a termékek csomagolásában: az Axe tusfürdők flakonjaiban ez már a közeljövőben elérheti a 100 százalékot, Magyarországon is.
Eddig a fekete műanyagokkal az volt a gond, hogy mivel az automata hulladékválogató berendezések által kibocsátott infravörös-közeli tartományú fényt a csomagolóanyag színét adó szénfekete pigmentek gyakorlatilag elnyelték, a rendszer nem tudta újrahasznosítható anyagként elkülöníteni ezeket, így végül hulladéklerakókban, szemétégetőkben végezték. (Magyarországon az optikai válogatás még kevéssé elterjedt, a legtöbb helyen a szelektív gyűjtésből származó csomagolási hulladékokat kézi erővel válogatják.)
A fekete pigmenthez hasonló innovatív technológiákkal párhuzamosan nagy erőkkel dolgozunk azon is, hogy fokozatosan növeljük az újrahasznosított műanyag arányát a termékeink csomagolásában. Az eddig elért eredményekre az egyik legjobb példát az Axe tusfürdők flakonjai jelentik, ugyanis ezek mindegyike – azaz a Magyarországon forgalmazott termékek is – már most több mint 50 százalékban tartalmaz újrahasznosított műanyagot, azaz jól haladunk afelé, hogy ez az arány a közeljövőben elérje a 100 százalékot.