A Volkswagen-botrány után egy újabb, a gépjárművek szennyezőanyag-kibocsátásával kapcsolatos történet, amely a német típusengedélyezési rendszer egyes hiányosságaira mutat rá.
Az Európai Unió 2011. január 1-jétől jelentősen megszigorította a gépjárművek légkondicionáló rendszerei által kibocsátott üvegházhatású gázokra vonatkozó határértékeket (lásd a klimatizációs rendszerekre vonatkozó 2006/40/EK irányelvet) arra kötelezve a tagállamokat, hogy ezen időponttól fogva csak az új határértékeket tiszteletben tartó gépjárművek forgalomba hozatalát engedélyezzék.
A Bizottság most azt állítja, hogy a német hatóságok a Daimler AG által gyártott kb. 800 000 gépjármű vonatkozásában eltűrték, hogy azokat még a korábbi, kevésbé szigorú határérték-követelmények alapján hozzák forgalomba, ami által nemcsak a környezetet érte nagyobb szennyezés, de az említett autógyártó a konkurenciához képest jogosulatlan versenyelőnybe is került.
A német hatóságok e gyakorlata miatt a Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Berlin ellen az Európai Bíróság előtt.
Forrás: Klíma Blog | Kép: Fortune
Az Európai Unió 2011. január 1-jétől jelentősen megszigorította a gépjárművek légkondicionáló rendszerei által kibocsátott üvegházhatású gázokra vonatkozó határértékeket (lásd a klimatizációs rendszerekre vonatkozó 2006/40/EK irányelvet) arra kötelezve a tagállamokat, hogy ezen időponttól fogva csak az új határértékeket tiszteletben tartó gépjárművek forgalomba hozatalát engedélyezzék.
A Bizottság most azt állítja, hogy a német hatóságok a Daimler AG által gyártott kb. 800 000 gépjármű vonatkozásában eltűrték, hogy azokat még a korábbi, kevésbé szigorú határérték-követelmények alapján hozzák forgalomba, ami által nemcsak a környezetet érte nagyobb szennyezés, de az említett autógyártó a konkurenciához képest jogosulatlan versenyelőnybe is került.
A német hatóságok e gyakorlata miatt a Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Berlin ellen az Európai Bíróság előtt.