„Nem egy üzletet nyitunk meg, hanem egy országot” – ezzel a mondattal avatta fel legelső áruházát az IKEA Indiában, utalva rá, hogy az üzletlánc távol-keleti terjeszkedése egy új korszakot nyit az ország történetében.
A svéd vállalat megjelenése nemcsak azért fontos az indiaiak életében, mert a majdnem másfél milliárdos lakosság nagy része még csak nem is hallott a népszerű lakberendezési üzletláncról, mely az ország tradícióihoz és gazdasági helyzetéhez alkalmazkodva igyekszik alakítani üzleti modelljét, így például nemcsak az árak alacsonyabbak a hagyományos bútorboltokénál, de a lakosság által közkedvelt módszert – miszerint helyi asztalos szakemberek szerelik össze számukra a megvásárolt bútort – is a 150 fős személyzet erre való felkészítésével próbálja lemásolni az IKEA, hanem azért is, mert az üzletlánc a háztartási berendezések mellett új környezetvédelmi megoldásokat is szeretne bevezetni Indiába, hozzájárulva ezzel a kormányzat által indított légszennyezés-csökkentő programokhoz és a kitűzött célok megvalósításához. Ennek megfelelően az első indiai boltot Hyderabad városában már most 4000 napelemtábla díszíti, flottájában pedig elektromos autók is helyet kaptak, melyek az elkövetkezendő egy évben a vállalat által használt összes jármű 20%-át fogják kitenni.
Az IKEA az egyik legelső vállalatként csatlakozott a The Climate Group RE100 és EV100 kezdeményezéseihez, amik kapcsán vállalta, hogy a működéséhez szükséges energiát 100%-ban megújuló forrásokból állítja elő 2020-ra, 10 évvel később pedig a világszerte alkalmazott flottája is teljes mértékben kibocsátásmentes járművekből fog állni. Jelenleg már az IKEA üzleteinek fele rendelkezik elektromos autó-töltővel, és közel 750 000 napelem-panel gyűjti a nap energiáját a kereskedelmi lánc épületeinek tetején.
A cég ovábbi üzletek megnyitását tervezi az országban Új-Delhi, Mumbai, és Bangalore városaiban, melyek mind azon fognak munkálkodni, hogy az elektromos szállítmányozás legyen az új norma 2030-ra.