2020-tól a mai duplájára is nőhetnek az olajárak a Financial Timesnak nyilatkozó elemző szerint. 2036-ra várható az olajhozam-csúcs, onnantól kezdve (jelentős részben a csökkenő kereslet miatt) már csak esni fog az olaj eladásából szerezhető profit.
A Wood Mackenzie energiaipari kutató és tanácsadó cég szakértői szerint a következő 20 évben drámaian csökkenhet az olaj iránti kereslet. Szerintük az önvezető és az elektromos járművek elterjedése miatt jelentősen csökkenni fog a kereslet a fosszilis üzemanyagokra. 2036-ra várható az olajhozam-csúcs, onnantól kezdve (jelentős részben a csökkenő kereslet miatt) már csak esni fog az olaj eladásából szerezhető profit.
Az önvezető járművek akkor is csökkenthetik az olajfogyasztást, ha nem elektromos, hanem hagyományos motorral közlekednek, mert egyszerűen üzemanyag-hatékonyabbá teszik a közlekedést, kevesebb felesleges kanyarral, várakozással végzik el ugyanazt a feladatot, mint az emberek vezette járművek. Az elemző cég szerint ehhez hasonlóan az elektromos automata járművek is kevesebb energiát használnak majd fel, mint a hagyományos autók.
A mostani tendencia alapján még nő a kereslet az olaj iránt, ez főleg a kínai fogyasztásnak köszönhető: rengeteg ember most engedheti meg magának először, hogy autót vegyen, és ők inkább a hagyományos motorokat preferálják az elektromosok helyett. Azonban a közelmúltban már Kínában is bevezettek az elektromos és alacsonyabb kibocsátású autókat érintő kedvezményeket – nem beszélve arról, hogy Kína az elektromos autók gyártásában is vezető szerepre tör – ami miatt ez a trend is hamar átfordulhat. A csökkenő igényre az olajtársaságok az olajár emelésével reagálhatnak – ez a tendencia már 2020-ra a mai duplájára növelheti az árakat a szakértő szerint – ami a fogyasztókat és a gyártókat is tovább lökheti az elektromos autók irányába.