Az elektromos, önvezető autók általában nem arról híresek, hogy nagyon dizájnosak, inkább a funkciók és a biztonság szokott számítani náluk. Nem úgy, mint a korábban luxus-,és Forma1-es autókat tervező Gordon Murray által megálmodott modellen, ami – bár biztosan van olyan biztonságos, mint a többi önvezető kocsi – meglehetősen szokatlan módon néz ki.
Az apró autó ugyanis úgy néz ki, mintha egy Kinder tojásban találták volna: egyáltalán nem hasonlít a mostani kocsimodellekhez, talán leginkább egy Smarthoz lehetne hasonlítani, de még annál is kisebb és furcsább. Valójában nem is az autó besorolást kell, hogy kapja, hanem az angol nyelven „quadracycle”-nek hívott kategóriához tartozik, ami magyarul valahogy úgy írható le, hogy olyan négykerekű jármű, amit motorral hajtanak meg. A besorolás szerint ide azok a járművek tartoznak, amelyek 450 kilónál kisebbek, és nem tudnak 54 kilométer per óránál többel menni.
A Gordon Murray Designs járműhöz tartozó akkumulátor ugyan nehéz, de a tervező, aki egyébként Formula-1-es autók megálmodásával is foglalkozik, a kocsit magát olyan könnyűre tervezte, hogy még beleférjen ebbe a 450 kilónál kisebb kategóriába. A tervező szerint a MOTIV névre keresztelt jármű megreformálhatja a városi közlekedést, mert könnyű, biztonságos, arra törekedtek, hogy a legkönnyebbre tervezzék úgy, hogy közben maximalizálják a biztonságot.
Az autó mindössze 1,2 méter széles, de a tervezők szerint pontosan ez az egyik előnye: mivel könnyen mozgatható és kicsi, a nagyvárosi közlekedéshez pontosan ideális.
A hatékonyságára biztosan nem érkezik majd panasz: a 17,3kWh-ás akkumulátort mindössze 40 perc alatt 80 százalékig fel lehet tölteni, a 20kW-os motor pedig 0-ról 60 kilométer per órás sebességre 7,5 másodperc alatt gyorsul fel. Ez ugyan nem tűnik túl nagy teljesítménynek, de a MOTIV-ot egyébként sem arra tervezték, hogy száguldozzanak vele.
A Gordon Murray Designs később ki szeretne jönni majd egy nagyobb változattal a szállítmányozáshoz is, valamint az olyan felhasználók számára, akik kerekesszékkel közlekednek – a jelenlegi modellbe ugyanis ők még nagyon problémásan férnének bele. A nagyobb verzió azonban könnyen lehet, hogy gyorsabb és kicsit robosztusabb lesz, ami nem biztos, hogy ártani fog a dizájnnak.