Sok cég évi több százezer forintot elkölt szórólapozásra, de semmi eredménye sincs. Akármilyen ütős is benne az ajánlat, vevő szinte egy sem, a legtöbb szórólap ráadásul olvasás nélkül végzi a kukában. Azonban létezik 8 nagyon ügyes trükk, amivel egy szórólap kitűnhet a tömegből, amit garantáltan elolvasnak az emberek, és végre vevőket, jól fizető vevőket is szállít – hívta fel a figyelmet Kocsis Zoltán szakértő.
- Legyen átlátható a szórólap!
Az emberek átlag 3–5 másodpercig néznek egy hirdetést, szórólapot. Ha ennyi idő alatt nem találnak számukra semmi fontosat, már dobják is a szemétbe.
Éppen ezért célszerű különböző meggyőző elemeket használni:
- Figyelemfelkeltő képet;
- Problémacentrikus vagy egy konkrét előnyt bemutató címsort;
- Cselekvésre, vásárlásra buzdító mondatokat;
- Figyelemfelkeltő tipográfiát.
- Ellenállhatatlan ajánlat!
Egy terméket, szolgáltatást magában nem érdemes hirdetni, csakis egy ellenállhatatlan ajánlat keretén belül. De mi a különbség a kettő között?
Kínálat: Hajvágást vállalunk!
Ellenállhatatlan ajánlat: „Problémás, vékonyszálú, töredező női hajak specialistája várja Önt légkondicionált szalonunkban.”
Ehhez az ellenállhatatlan ajánlathoz pedig egy nagyon ütős képet válasszunk!
- Szórólap a borítékban!
Egy borítékot (főleg, ha van rajta egy kíváncsiságot gerjesztő címsor), 80 százalékkal többen néznek meg, olvasnak el, aztán pedig nyitnak ki, mint egy sima szórólapot.
- Célcsoport a szórólapon!
Fontos részük a jól működő szórólapoknak a célközönség pontos meghatározása:
„Egy csodálatos hétvége azoknak, akik nemcsak kényelmes hotel szobánkat, de Eger ezeregy szépségét is felfedeznék…”
- Problémamegoldás!
„Jelenlegi konyhád túlzsúfolt? Minden csak elkeveredik benne? Ráadásul nem is érzed jól magad a konyhádban? Ez a praktikus szett egy életre elfelejteti veled ezeket a gondokat… Bár az aktív pihenés híve, de nyaralása alatt nem szívesen járná térdig a lábát?”
- Megoldás a problémára!
„Egyedi készítésű konyhabútoraink mellé előzetes 3D-s terveket készítünk, hogy új konyhabútorod tökéletesen illeszkedjen otthonodba… „Mi elvisszük Eger összes látványosságához egy kényelmes lovas kocsin…”
- Határidő!
„Kérje helyszíni felmérésünket május 1-ig, és a 3D-s grafikai terv 27 000 forintos árát teljes egészében elengedjük Önnek ! Jelentkezzen nem mindennapi egri nyaralására július 7-ig, és meglepjük egy üveg, 87-es Egri bikavérrel!”
- Instrukciók!
„Hívja a 666 6666-os telefonszámot minden munkanap reggel 8-tól este 5-ig, és kollégánk minden kérdésére választ ad!”
Ezek után, hogy fog kinézni a szórólap?
Figyelemfelkeltő szöveg
Figyelemfelkeltő nagy kép
Figyelemfelkeltő betűtípus
Ellenállhatatlan ajánlat