A Tesla szerint az elektromos kamionoké a jövő a logisztikában. A Wal-Mart áruházlánc és a J.B. Hunt szállítmányozási vállalat több példányt is rendeltek a Tesla új elektromos teherautójából. A többi nagy márkanév azonban a kivárás taktikájához folyamodott: csak egy-egy példányt szereznek be, hogy meglássák, beválnak-e.
Elon Musk cége végre bemutatta a várva-várt elektromos teherautót, amely a Tesla Semi (angolul: fél, feles) nevet kapta. Úgy néz ki amúgy, mint egy sci-fiből vett járgány. Az előrendeléshez 5000 dolláros (1,33 millió forint) előleget kell letenni.
A Wal-Mart nagyáruházlánc 15 példányt rendelt, a J.B. Hunt szállítmányozási cég is többet, de képviselői nem árulták el a sajtónak, hogy pontosan mennyit. A többi jelentkező csak egy-egy kamionra fizetett be. A Wal-Mart, amely 6000 kamiont üzemeltet az Egyesült Államokban, a 15 új járműből ötöt az USA-ban, tízet Kanadában fog működtetni. A J.B. Hunt az USA nyugati partvidékén használja majd az elektromos teherautókat.
A célközönség óvatosságát persze több dolog is indokolja:
A Teslának a legnagyobb konkurenciát a Daimler és a Navistar–Volkswagen duó jelenti, mely szintén belevágott az elektromos teherszállítás megvalósításába. A legfontosabb felvevőpiac nyilvánvalóan Kína lesz, ahol a kormányzat már eltökélte, hogy a járműflottát minél nagyobb hányadban elektromossá kell tenni.
Forrás: Klíma Blog | Kép: Tesla
Elon Musk cége végre bemutatta a várva-várt elektromos teherautót, amely a Tesla Semi (angolul: fél, feles) nevet kapta. Úgy néz ki amúgy, mint egy sci-fiből vett járgány. Az előrendeléshez 5000 dolláros (1,33 millió forint) előleget kell letenni.
A Wal-Mart nagyáruházlánc 15 példányt rendelt, a J.B. Hunt szállítmányozási cég is többet, de képviselői nem árulták el a sajtónak, hogy pontosan mennyit. A többi jelentkező csak egy-egy kamionra fizetett be. A Wal-Mart, amely 6000 kamiont üzemeltet az Egyesült Államokban, a 15 új járműből ötöt az USA-ban, tízet Kanadában fog működtetni. A J.B. Hunt az USA nyugati partvidékén használja majd az elektromos teherautókat.
A célközönség óvatosságát persze több dolog is indokolja:
- A Tesla nem jelezte, mennyibe fog kerülni a jármű, amikor sorozatgyártásra kerül a sor, márpedig a vásárló cégek így nem tudják az új járművek megtérülését kiszámítani.
- Musk ugyan azt ígérte, hogy kamionjai 800 kilométert lesznek képesek megtenni egy feltöltéssel, ez még mindig csaknem fele annak, amit egy fosszilis üzemanyaggal járó (Amerikában Class 8 besorolású) kamion meg tud tenni egy tankolással. Ezekből csaknem 260 000 fut Észak-Amerika útjain.
- Az akkumulátorok nehezek és helyigényesek, ez a szállítmány kárára megy, mert kisebb az ilyen kamionok kilométerenként megtermelhető árbevétele, s a klienseknek dolgozó logisztikai cégeknél ez nem utolsó szempont.
A Teslának a legnagyobb konkurenciát a Daimler és a Navistar–Volkswagen duó jelenti, mely szintén belevágott az elektromos teherszállítás megvalósításába. A legfontosabb felvevőpiac nyilvánvalóan Kína lesz, ahol a kormányzat már eltökélte, hogy a járműflottát minél nagyobb hányadban elektromossá kell tenni.