Oxford, a híres brit egyetemi város központja lesz Nagy-Britannia első, közlekedési károsanyag-kibocsátástól mentes övezete. 2020-tól bevezetik, majd folyamatosan kiterjesztik a központi zónát, ahová sem dízel-, sem benzinüzemű kocsikkal nem lehet majd behajtani, csak elektromos járművekkel.
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezetének tavalyi jelentése megállapította, hogy Oxford egyike Nagy-Britannia azon tíz városának, ahol az országban a legmagasabb a légszennyezettség. A helyzet annál aggasztóbb, mivel a Brit Orvosszövetség adatai szerint a szennyezett levegő okozta betegségek miatt évente 40.000 ember hal meg idő előtt az országban.
Az orvosok felhívták a hatóságok figyelmét, vezessenek be szigorú intézkedéseket, tiltsák meg az autóközlekedést azokon a helyeken, ahol ilyen súlyos a helyzet. A felmérések 29 ilyen várost mutatnak, azok vezetésének legkésőbb decemberig kell beterjeszteni javaslataikat, hogyan kívánják csökkenteni a légszennyezést.
A 190.000 lakosú Oxford elsőnek a robbanómotoros autókat (köztük a taxikat), a könnyű szállító járműveket és a buszokat tiltja ki a központi övezetből, amelyet azután fokozatosan bővítenek. Egyébként a város autógyárában 2019-ben megkezdik a Mini elektromos változatának gyártását, amely növekvő helyi eladásokat is remél. Oxford máris 120 elektromos autó-töltő állomást állít fel állami támogatással, egy ötödüket csak taxik részére.
A brit kormány már korábban bejelentette, hogy 2040 után nem lesznek forgalomba hozhatók új robbanómotoros autók.
A városok különböző módon reagálnak a légszennyezésre. London továbbra is beengedi a szennyező járműveket, de csak jelentős díj ellenében. Nottingham már évek óta különadót vet ki a munkaadókra minden, a dolgozóiknak biztosított parkolóhely után. Derbyben azok, akik különösen alacsony károsanyag-kibocsátású autót vesznek, olcsóbban parkolhatnak és szabadon utazhatnak a fő buszvonalakon.
Forrás: Klíma Blog | Kép: Flickr
Az ENSZ Egészségügyi Világszervezetének tavalyi jelentése megállapította, hogy Oxford egyike Nagy-Britannia azon tíz városának, ahol az országban a legmagasabb a légszennyezettség. A helyzet annál aggasztóbb, mivel a Brit Orvosszövetség adatai szerint a szennyezett levegő okozta betegségek miatt évente 40.000 ember hal meg idő előtt az országban.
Az orvosok felhívták a hatóságok figyelmét, vezessenek be szigorú intézkedéseket, tiltsák meg az autóközlekedést azokon a helyeken, ahol ilyen súlyos a helyzet. A felmérések 29 ilyen várost mutatnak, azok vezetésének legkésőbb decemberig kell beterjeszteni javaslataikat, hogyan kívánják csökkenteni a légszennyezést.
A 190.000 lakosú Oxford elsőnek a robbanómotoros autókat (köztük a taxikat), a könnyű szállító járműveket és a buszokat tiltja ki a központi övezetből, amelyet azután fokozatosan bővítenek. Egyébként a város autógyárában 2019-ben megkezdik a Mini elektromos változatának gyártását, amely növekvő helyi eladásokat is remél. Oxford máris 120 elektromos autó-töltő állomást állít fel állami támogatással, egy ötödüket csak taxik részére.
A brit kormány már korábban bejelentette, hogy 2040 után nem lesznek forgalomba hozhatók új robbanómotoros autók.
A városok különböző módon reagálnak a légszennyezésre. London továbbra is beengedi a szennyező járműveket, de csak jelentős díj ellenében. Nottingham már évek óta különadót vet ki a munkaadókra minden, a dolgozóiknak biztosított parkolóhely után. Derbyben azok, akik különösen alacsony károsanyag-kibocsátású autót vesznek, olcsóbban parkolhatnak és szabadon utazhatnak a fő buszvonalakon.