Pizzát, ásványvizet és mirelit termékeket is műanyag nélküli csomagolással igyekeznek megoldani a környezettudatos cégek. Gyapjúból, bambusznádból, alumíniumból és cukornádból készülnek a legújabb alternatívák.
Egy példa: 2009-ben az angliai Woolcool olyan csomagolási megoldást talált ki, amely hőérzékeny, és 100 százalékban gyapjúalapú, s elsősorban élelmiszerek és más hőmérsékletérzékeny (értsd: romlandó) termékek csomagolására használják.
A gyapjú 100 százalékban biológiailag lebomló, és a nyírásnál keletkező maradékból gyártják, miután átöblítették, kimosták és perforált polietilén csomagolásban helyezték. Újrahasznosítása épületek szigetelőanyagaként, autók szigeteléseként vagy háziállatalomként lehetséges.
A gyapjú voltaképpen a polisztirént, a légbuborékos műanyagot és egyéb nem újrahasznosítható anyagokat váltja ki. A Woolcool csomagolásait független bevizsgálásnak is alávetették, s ennek köszönhetően gyógyszergyárak is használják életmentő védőoltások szállítására. Ezeknél fontos a hőmérséklet bizonyos szinten tartása.
A cég szigetelt tasakokat, borítékokat, bevásárlószatyrokat, béléseket és díszdobozokatis gyárt. A gyapjúalapú csomagoláshoz olyan vállalatok is folyamodtak már, mint a Unilever, a Fortnum & Mason ajándéktárgyakat gyártó cég, a John Lewis áruhlázlánc vagy a Pharmacy2U online gyógyszertár.